map wordt gekopieerd ipv verplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

reAaa

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo,

wanneer ik bijvoorbeeld op mijn bureaublad een map heb openstaan met daarin een submap of een ander bestand wat ik nodig heb, en wil verplaatsen dmv slepen dan wordt deze map/ dit bestand gekopieerd ipv verplaatst. is er ergens een instelling die dit kan veranderen wanneer ik iets sleep naar een andere locatie het gewoon wordt verplaatst ipv gekopieerd

alvast bedankt, groeten ;)

Als iets selecteert en het naar een nieuwe bestemming schuift dan gebeurt het volgende;

Als de bestemming op dezelfde drive is dan wordt er verplaatst. Dus van C naar C zal verplaatsen zijn.
Als de bestemming op een ander drive is dan wordt er gekopieerd. Dus van C naar D zal kopieren zijn.
Als je een document selecteert met de rechter muis knop en je schuift dan naar de bestemming dan zal bij het loslaten van de muisknop een menu met mogelijkheden krijgen: Verplaatsen, kopieren, snelkoppeling creeëren etc.

Ron

hartstikke bedankt! nu snap ik waarom dat gebeurt. het komt omdat ik dingen opsla op mijn bureaublad, maar daar heb ik snelkoppelingen staan naar bijvoorbeeld 'muziek' alleen dat staat op mijn D schijf, vandaar dat het bestand wordt gekopieerd. heel erg bedankt voor de heldere uitleg :thumb: :thumb:

Graag gedaan, kan je de vraag nog even op opgelost zetten

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan