Map_BestandsStructuur opslag Freeware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerVrager

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma om de de structuur van mappen/bestanden op te slaan zonder de eigenlijke bestanden te kopiëren (Windows XP).
Ik zoek geen programma's die Mappen/Bestanden structuren kan exporteren naar Text files, HTML files of Image files zoals Dirprint of Karen's Directory Printer o.i.d.....

Voordat ik allerlei oplossingen krijg aangereikt die ik zelf ook al bekeken heb wil ik graag het programma "File Structure Grabber" als voorbeeld aandragen.
Het enige nadeel is echter dat dit programma niet gratis is (en uitzonderlijk traag op een XP machine).

Het programma "PrimitiveDiskIndexer" is exact wat ik bedoel, echter deze freebee heeft geen zoekfunctie.

Wie weet een soortgelijk programma maar dan gratis?

Laatst bewerkt:
Edmoor...., bedankt kerel.

Gentibus vond ik te traag indexeren en lijkt niet portable maar via Gentibus kwam ik weer anderen op het spoor namelijk "Cathy" ,"Virtual Volume View" en "Disk Explorer Professional 3" die het uitproberen waard waren.

Voorlopige conclusie:

"Cathy" is biksemsnel maar niet zo'n mooie interface.
"Virtual Volume View" is langzamer als "Cathy" maar iets overzichtelijker (aangenamer) interface naar mijn smaak.
"Disk Explorer Professional 3" is zeker ergerlijk traag met indexeren maar heeft een aangename interface.
Nadat ik het programma geïnstalleerd had en daarna de programmamap gekopieerd en vervolgens het programma gedeïnstalleerd, lijkt "DEP 3" portable te zijn.

Het mooiste zou zijn een programma met de snelheid van "Cathy", de interface van "Disk Explorer Professional 3" en dan nog portable ook (hoezo veeleisend?).

Uiteindelijk heb ik "WinCatalog Light" getest, portable gemaakt en uitstekend bevonden.
De indexeersnelheid is redelijk en de GUI (interface) is meer dan prima. Fijne zoekfunctie, kortom, beste keuze.

Nogmaals bedankt Sir Edmoor want via uw reactie ben ik dit prog. op het spoor gekomen......

Per ongeluk dus, maar wel graag gedaan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan