Mapje is ineens een bestand geworden die niet te openen is.

@DJanmaat
Post 17 Kan met onjuist verwijderen te maken hebben.
Er staat "kan", ik sluit het niet uit. Ik schrijf niet "het is een feit". Het is mijn mening. Jij boort dat met jouw post behoorlijk de grond in. Dat komt niet prettig over.
 
Hey Senso,

Ik begrijp het en het is duidelijk. Laten we lekker samen wat mensen gaan helpen, goed?
 
Hallo Pablo,

Kun je een screenshot sturen van hoe de bestanden er nu uit zien?

Je geeft aan dat ze nu allemaal Chinese tekens hebben en 4 kb groot zijn. Klinkt als een encryptievirus die al je bestanden heeft versleuteld; oorzaak een met encryptie virus besmette computer. Oplossing; bij gebruik van een account met beheerrechten op de computer zou ik kiezen voor zekerheid en opnieuw installeren.

Ik begrijp dat je bestanden al op meerdere plekken bewaard. Een backup uit januari is niet vrij recent. Een optie is een Cloud dienst van b.v. Microsoft of Google te nemen om bestanden naar de Cloud te synchroniseren. Bij genoemde partijen installeert deze software op de computer zodat dit real-time en automatisch gaat.
Ik heb geen screenshot gemaakt toen ik dit opmerte, het zijn nu gewoon pdf, word en jpg bestanden zoals ze eerst waren.

Het zijn niet echt Chinese tekens maar van die rare letter / cijfer combinaties zoals 00101000 of 1001110010
Zoals eerder genoemd werd dat mapje waarin die bestanden stonden na het herstellen ineens een bestand die ik niet kon openen met de naam die het mapje had.
De bestanden die rare cijfers hadden hadden wel gewoon een grootte van dat werkelijke bestand maar het mapje (bestand) die ik niet meer kon openen na het herstellen had maar 4kb aan grootte
 
Kan met onjuist verwijderen te maken hebben. Hardware veilig verwijderen. Deze PC > Kies stick > Rechtermuisknop > Eigenschappen > Hardware > Kies Stick > Eigenschappen > Beleidsregels > Kies > Snel verwijderen.

Welke formattering?
Info.
Dat zou kunnen maar ik laat altijd de stick in de usb poort zitten ook als ik de pc uitzet, alleen als het nodig is haal ik het eruit via veilig verwijderen

Heb het nu geformatteerd (snel formatteren) naar ntfs, het stond eerst op exfat (aanbevolen)
 
Soms moet je je schouders ophalen en gewoon weer doorgaan 😀.
 

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan