mapjes beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Op mijn slave schijf heb ik verschillende mapjes gemaakt, kan ik daar sommige van beveiligen met een passwoord, zodat ik er alleen maar in kan en niemand anders?

Ik denk dat je het in deze richting moet zoeken. Rechtsklikken op de map, eigenschappen, tabblad "delen"

Daar staat delen en beveiliging

Map%20beveiligen.gif

En dan aanvinken: "van deze map een persoonlijke map maken"

Werkt toch alleen maar als je een NTFS-bestandsindeling gebruikt? Ik heb FAT32 en kan klikken wat ik wil, maar kan het niet instellen

Groetjes

Dat heb ik niet getest inderdaad. Ik heb zelf ook fat32. NTFS is beter met beveiligen heb ik gehoord.

Als dit niet werkt moeten we een andere oplossing bedenken:D

[edit]Nu wel getest en kan inderdaad ook niets aanvinken:o [/edit]

Laatst bewerkt:
Map- en bestandsbeveiliging vanuit XP zelf heb ik het niet zo op, k gebruik al jaren Steganos. Een zeer sterke encryptie en zeer stabiel in een duidelijke no-nonsense user-interface.

Wat ik altijd doe, is de mappen rarren/zippen en er een wachtwoord opzetten :thumb: Wat je ook kan doen is, zoals ikself zegt, een gespecifieerd progje gebruiken.

Veel succes
Joram

Mijn slave schijf is geformatteerd naar ntfs, maar het lukt niet. Je kan het alleen maar doen als er een besturingsysteem aanwezig is, zelfs op een partitie kan het niet.

Ik gebruik nu easycrypto om te beveiligen, maar de map wordt niet beveiligd maar wel de inhoud. Eigenlijk zoek ik iets dat de map beveiligd, zodat de map niet kan geopend worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan