Mapnamen kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesje1980

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
In de map mijn afbeeldingen ben ik ineens alle namen kwijt van de mappen. Beeld staat in minatuur weergave en normaal staan alle mapnamen onder de map. Wie weet de oplossing?

Arjan

Een zekere oplossing is er natuurlijk niet, want voor hetzelfde geld zijn die mappen gewoon weg(-gegooid) of staan ze nu als Verborgen te boek.

Doe in ieder geval:
Beeld -> Lijst
Beeld -> Pictogrammen sorteren op -> Type

Je zou dan die mappen toch wel moeten kunnen zien, tenzij
1. Ze verborgen mappen zijn geworden. Dan ook nog doen: Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> kiezen voor "Verborgen mappen en bestanden weergeven"
2. De mappen zijn gewoon weg

Tijs.

De mappen zijn er allemaal nog. Er is niets verdwenen. Echter alle namen die er onder staan zijn weg. Zie het printscreentje:

Kijk eens in 'DOS' hoe het er dan uitziet. Misschien zijn de mapnamen nu allemaal 'spaties' geworden?

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
CD "Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen"
DIR /on /p *.

Rode kruisje gebruiken om weer af te sluiten.

Succes,

Tijs.

Alle namen staan er nog in DOS. Als ik de weergave omschakel naar bijvoorbeeld lijst zie ik ook gewoon alle namen.

Lijkt me dat je de grootte van de iconen hebt veranderd, zodat er geen ruimte meer is voor de tekst.

Ga bij jezelf te rade wat je allemaal hebt gedaan betreffende vormgeving, fontgrootte, icoongrootte etc. en/of wat je hieromtrent hebt laten doen door tweak-programma's of themabeheerders.

Tijs.

Ok, dan moet de bijl erin (figuurlijk dan) ;)

Download Tweak_Ui, en installeer het pakket. Je vind Tweak_Ui dan terug onder Powertoys for Windows XP.

Start het programma, en ga naar Explorer -> Customizations. Verhoog daar het aantal 'onthouden' mapweergaves naar bijv. 2000.

Open Mijn Afbeeldingen in Verkenner, selecteer alle submappen, rechtsklik daarop, kies Eigenschappen, en ga naar tabblad Aanpassen.
Test nu de volgende opties uit, in deze volgorde:
- Klik Standaardinstellingen Herstellen, en klik op Toepassen. Kijk of het nu weer in orde is.
- Mocht dit niet geholpen hebben, zet dan bij Wat voor map wilt u? in eerste instantie neer: Documenten (geschikt voor alle bestandstypen) en vink aan: Dit sjabloon ook op alle Submappen toepassen. Druk op Toepassen. Zodra klaar, zet dan het type op Afbeeldingen (geschikt voor groot aantal bestanden) en vink aan: Dit sjabloon op alle Submappen toepassen. Klik op Ok.

Hopelijk is het dan allemaal weer op orde.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan