Mapopties defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nelis1958

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2012
Ik heb bij het openen van een map, in het menu Extra, voor Mapopties gekozen. Vervolgens op het Tabblad Bestandstypen het bestandstype "Bestandsmap" gepakt en op Geavanceerd geklikt. In het hulpscherm "Bestandstypen bewerken" ben ik dingen gaan wijzigen, maar nu krijg ik het niet meer in de oude situatie terug. De knoppen "Bewerken" en "Verwijderen" zijn bij mij 'disabled'. Het gevolg is dat de werking van het openen van mappen niet meer functioneert. Hetzelfde is gebeurt met de keuze "Folder" in het Tabblad Bestandstypen. Ik kan nu ook niet meer op de normale wijze een folder openen op het bureaublad. Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen om het geheel weer normaal te laten functioneren? De situatie is zeer ernstig! Pas op met wijzigen!!!

Groetjes Nelis

Hoi,
makkelijkste oplossing is een systeemherstelpunt terugzetten.

Systeemherstel werkt helaas niet. denk vanwege systemcare en tune-up programmas die ik heb. ook niet in veilige modus.
gr terug oet mestreech

Wist niet dat MS er ook een fix voor had, ze zijn daar goed bezig in Redmond.
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Hi Mik Zjegger,

Dacht dat ik het opgelost had, maar iets te snel gejuicht. Had firma 'JustAnswer' ingehuurd, die het via MS Fix It regelde.
Dagje later zelfde probleem terug en MS FixIt crashed continue. Erg verdacht. Andere computers beginnen nu ook gek te doen en mijn beveiligde netwerk is down.
Alleen nog via onbeveiligde verbinding internet mogelijk. Had jij het niet over spy/malware problemen?

gr Nelis

Erger nog, je kunt ook een trojan aan boord hebben iets wat niet te hopen is overigens.
Kijk eens of je Mbam geïnstalleerd krijgt (link in m'n handtekening).
Als je goed geïnfecteerd bent dan laat Mbam zich niet installeren dan weet je al genoeg.
Er is een trucje om dit te omzeilen maar probeer het eerst maar eens uit.
We horen wel weer.

Inderdaad 3 dingen gevonden met mbam. Geen echte virussen maar toch maar verwijderd. Inmiddels aanbieding gehad van 'JustAnswer' dat ze de boel alsnog kosteloos fixen. Denk dat ik dat maar ga doen, komen vrij netjes over, misschien té!
Kreeg ook nog een mailtje van watchdog. Of het probleem is opgelost? Volg ik een foute procedure of zo? Komt over alsof ik niet reageer.
gr Nelis

Dat mailtje wordt standaard na 14 dagen gestuurd als de vraag nog open staat. Veel mensen vergeten een vraag te sluiten als de vraag opgelost is :) U heeft dus geen foute procedure gevolgd.

op het item (Geen) map in Tabblad Bestandstypen als je op Geavanceerd klikt moet je instellen op Explore.
Bestandsmappen dus op Explore, niet op folder. (Eigenlijk moet je van dat soort instellingen afblijven als je niet weet wat je doet. :) )
Zeker als je geen herstelpunten maakt, als je veranderingen aan gaat brengen in je systeem is op dat moment een systeemherstelpunt maken er voor bedoeld dat je alles zo weer terug kan zetten naar een uur geleden, geloof daarom ook nooit mensen die je wijs willen maken systeemherstel uit te schakelen, die hebben er geen last van als jij in de problemen komt. Lees de geschiedenisboeken op havo niveau en je weet weer waar de mens toe in staat is.
Als je tune up utility's moet geloven naar wat ik hier las de afgelopen dagen is dat die programma's jou wijs willen maken dat het beter is dat uit te schakelen, maar jij zit er mee als het mis gaat, niet hun. De kans is ook erg groot dat die types die dat zo beweren zelf wel lekker op hun systeem systeemherstel ingeschakeld hebben.
Wat was de download locatie van waar je MS FixIt downloade? Van een microsoft site?
Jammer dat men niks over mercurius leert op dees planeet... Dan zou je weten dat je niet alles moet geloven wat men schrijft.
21 12 2012 en lance armstrong zijn een goed voorbeeld ervan.

Laatst bewerkt:
Klopt helemaal Erik777, en bedankt voor de reactie. Ik gebruik AdvancedSystemCare van Iobit als tune-up programma. Deze liquidideerd volgens mij inderdaad de herstelpunten als onnodige informatie. Zal die optie zeker uitschakelen. Als ik van te voren weet dat ik een verandering niet meer ongedaan kan maken, zal ik deze verandering zeker niet doorvoeren. Ik ben vroeger echter MS programmeur geweest en veel geleerd door het verkennen van mogelijkheden. Maar hier is meer aan de hand. Bepaalde functies zijn disabled die niet disabled zouden moeten zijn. Ik heb daarom niet meer de mogelijkheid om te editten. Overigens ís de Mapoptie op explore ingesteld. Echter opent deze het explorevenster en niet de map of bestand. Er zitten in het Windows System 32 bestand meerdere open -en explore dll's. Ik vind alleen niet de goede. De keuze 'standaardinstellingen herstellen' bij Mapopties werkt niet of hebben alleen betrekking op de visuele aspecten (interface).

Je kan dan in geval je je systeem wil beheren dat dus op verschillende manieren doen.
Je kan programma's van derden installeren zoals tune up utility's, maar dan ga je systeeminstellingen wijzigen via een derde interface, die van tune up utility's.
Het programma zal dan beheerdersrechten hebben, en hoe mooi het er ook allemaal uitziet en hoe handigde instellingen allemaal mooi op rij staan, het programma tune up utility's maakt dan gebruik van register ingangen om dezelfde parameters te bewerken die je in de windows interface ook kan bewerken.
Nu is het configuratiescherm van windows iets anders ingedeelt als tune up utility's.
Dus tune up utility's is een skin die dan instellingen wijzigt, en als je die installeerd kan het zijn dat bepaalde instellingen al zo ingestled zijn dat er al direct wat zaken veranderen, deze zouden ook veranderd kunnen worden zonder tune up utility's, maar dan zou je dat in de windows interface doen, waar je meer moet zoeken er naar als je nog niet zo vaak naar die instellingen had gekeken in de interface van windows zelf.

Net zoals je systeemherstel in de geavanceerde opties van windows uit kan schakelen, en wanneer je dat uitschakeld er in het register een waarde van 1 naar 0 gaat (even versimpeld om te laten zien wat er gebeurd) dat tune up utility's in het regsiter dan die waarde op 0 zet, ipv de windows interface.
Dit betekend dat het windows systeem door verschillende programma's gewijzigd kan worden, en de rechten daarvoor dus ook aan utility's is toegewezen.
Wanneer een programma als tune up utility dezelfde rechten heeft als het object SYSTEM in windows beveiliging, er dus op een andere manier mogelijkheden zijn in je systeem iets te veranderen, misschien wel te makkelijk dan de mogelijkheden, want als er nu iets mis gaat weet je het in windows zelf niet te vinden.
En het is niet microsoft informatie die je dan bij de instellingen aantreft, maar info van anderen.

Ik weet bijna alles van dat in windows zelf wel te vinden, en heb alle systeeminstellingen die er zijn in context menu's gezet.
Op die manier kan ik alle instellingen in 2 muisklikken vooe mijn neud hebben, in wondows zelf.

Ik heb wel een tip voor je als je in 1 keer alle configuratie onderdelen van windows bij elkaar wil zien.
Maak een nieuwe map en noem deze:

alles.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Als je dan de map die naam gaf zie je het pictogram van het configuratiescherm, en als je de map nu opent zie je alle configuratieonderdelen van windows.

Is dat niet zo dan werkt het in XP niet.
Deze map heb ik nog niet in windows xp kunnen testen.

Laatst bewerkt:
Ik heb van lieverlee een complete restore gedaan. Werd een beetje dul van de hele mik mak. Kreeg MS FixIt ook niet geïnstalleerd. Nu alles opnieuw is geïnstalleerd werkt 't weer prima. Is bij jullie bekend dat je XP gratis kunt upgraden naar W7? Bij deze dan. Handig, XP wordt per April 2014 niet meer ondersteund. Ik ga het in ieder geval doen. Groetjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan