Je kan dan in geval je je systeem wil beheren dat dus op verschillende manieren doen.
Je kan programma's van derden installeren zoals tune up utility's, maar dan ga je systeeminstellingen wijzigen via een derde interface, die van tune up utility's.
Het programma zal dan beheerdersrechten hebben, en hoe mooi het er ook allemaal uitziet en hoe handigde instellingen allemaal mooi op rij staan, het programma tune up utility's maakt dan gebruik van register ingangen om dezelfde parameters te bewerken die je in de windows interface ook kan bewerken.
Nu is het configuratiescherm van windows iets anders ingedeelt als tune up utility's.
Dus tune up utility's is een skin die dan instellingen wijzigt, en als je die installeerd kan het zijn dat bepaalde instellingen al zo ingestled zijn dat er al direct wat zaken veranderen, deze zouden ook veranderd kunnen worden zonder tune up utility's, maar dan zou je dat in de windows interface doen, waar je meer moet zoeken er naar als je nog niet zo vaak naar die instellingen had gekeken in de interface van windows zelf.
Net zoals je systeemherstel in de geavanceerde opties van windows uit kan schakelen, en wanneer je dat uitschakeld er in het register een waarde van 1 naar 0 gaat (even versimpeld om te laten zien wat er gebeurd) dat tune up utility's in het regsiter dan die waarde op 0 zet, ipv de windows interface.
Dit betekend dat het windows systeem door verschillende programma's gewijzigd kan worden, en de rechten daarvoor dus ook aan utility's is toegewezen.
Wanneer een programma als tune up utility dezelfde rechten heeft als het object SYSTEM in windows beveiliging, er dus op een andere manier mogelijkheden zijn in je systeem iets te veranderen, misschien wel te makkelijk dan de mogelijkheden, want als er nu iets mis gaat weet je het in windows zelf niet te vinden.
En het is niet microsoft informatie die je dan bij de instellingen aantreft, maar info van anderen.
Ik weet bijna alles van dat in windows zelf wel te vinden, en heb alle systeeminstellingen die er zijn in context menu's gezet.
Op die manier kan ik alle instellingen in 2 muisklikken vooe mijn neud hebben, in wondows zelf.
Ik heb wel een tip voor je als je in 1 keer alle configuratie onderdelen van windows bij elkaar wil zien.
Maak een nieuwe map en noem deze:
alles.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Als je dan de map die naam gaf zie je het pictogram van het configuratiescherm, en als je de map nu opent zie je alle configuratieonderdelen van windows.
Is dat niet zo dan werkt het in XP niet.
Deze map heb ik nog niet in windows xp kunnen testen.