mappen beveiligen in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

droen

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
hallo,

ik heb een computter als data server staan en daar draaid windows 98 op nu wil ik daar xp op gaan zetten.

maar het lukt me niet om de schijven op de server met een wachtwoord te beveiligen weet iemand hoe je wel schijven en mappen kunt deelen maar wel dormidden van een wachtwoord net zoals met windows 98 wel moegelijk was?

valvast bedankt

als wat voor bestand systeem zijn je schijven geformateerd?

beveiligen is anmelijk alleen goed mogelijk met een NTFS bestand systeem

dit was toch niet mogelijk win 98???

o de achijf is als fat geformateerd maar in win 98 is hij dat ook gewoon en dan zijn de schijven gewoon te beveligen met een w8woord over het netwerk maar ik begrijp dus dat je in xp eerst moet formateren naar ntsf en dan is er een netwerkwa8twoord te coppelen aan een map en disc die je deeld over een netwerk?

groet

jeroen

ja in w98 zijn je netwerk shares wel te beveiligen ja maar de gegevens op de schijf zelf niet

daar is ntfs voor

fat zou ik sowieso maar niet meer gebruiken dat beperkt je schijf op 2 Gig

fat32 is al beter

maar als je een snel bestand systeem wil waar je schijven zelf goed te beveiligen zijn moet je ntfs kiezen

als je xp al hebt geinstalleerd kun jeje schijven converteren maar als je

als xp op ntfs hebt je geinstalleerd dan krijg je het tab blad beveiligen erbij zie afbeelding

bij de tab delen kun machtigingen instellen voor de share (gedeelde map)

kort: formateer als ntfs
:)

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    40,3 KB · Weergaven: 26
sjahh nou het is als ntsf geformateerd maar ik kan na het delen van een schijf bij de eigenschappen van de shijf nog niet het tab blad beveiligingen zien ik kan het niet vinden warom maakt die bil gates zijn programmas tog altij zo onhandig!!!!:8-0:

Zet in mapopties "Eenvoudig delen van bestanden" uit

hehe eindelijk gelukt heeeeel erg bedankt vor jullie hulp!!!!

oke ik heb nu uitgevonden hoe ik het zomaar delen van bestanden kan uitschakelen maar nu zit ik nog met het probleem dat als ik 3 schijven heb en ik wil de ene schijf toegankelijk maaken voor pietje en de andere 2 alleen voor klaas en daar dus verschillende w8 woorden en of gebruikersnamen aan wil coppelen voor toegang vannaf een andere pc in het netwerk. hoe moet ik dit nou weer doen is er niet ergens een stap voorstap beschrijving te vinden ??? op het internet ofzo weet iemand dat ?

alvast bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan