Mappen beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hoi iedereen,

Is er een manier om mappen te beveiligen (door bijv. een w8woord) zodat andere mensen op je computer niet meer in deze map kunnen komen??

TNX !!
 
rechtsklikken op de map "delen en beveiliging". Maak vervolgens een "persoonlijke map" van deze map.
 
Ik kan dat "delen en beveiligen" tabblad niet vinden.

En ik heb een FAT32 schijf
 
Dan ga je ze niet vinden ook;).
FAT heeft die optie namelijk niet. Alleen NTFS.
 
Geplaatst door the_dannyboy
Ik kan dat "delen en beveiligen" tabblad niet vinden.

En ik heb een FAT32 schijf

Het is ook geen tabblad. Klik rechts op de map en dan de 4e regel

@ XP-PC, fat32 heeft dat dus wel
 
Naar mijn wete kan FAT niet beveiligen. Alleen NTFS. Ik heb hier meerdere partities, één daarvan is FAT. En ik heb daar geen beveiliging.
 
beveiligen is een ander verhaal maar de optie delen en beveiliging is wel aanwezig.
 
ehh,
daar ik geen fat op mijn systeem heb, moet ik helaas vanaf dit punt mijn "mond houden", sorry!
 
Ik bedoelde dus: is er een progje dat ervoor kan zorgen dat er geen andere mensen op dezelfde computer als ik in een mao kunnen komen, behalve ik. Dit aan de hand van een w8woord op de map ofzo...
 
ja en dat is wat ik bedoelde...........

rechtsklikken etc. etc. en dan die map "persoonlijk" maken, andere kunnen er dan niet bij. Maar als de fat indeling dat niet ondersteunt dan houdt het op, alhoewel ik hierboven verschillende antwoorden lees:
FAT delen en beveiligen JA en NEE.
Als je rechtsklikt op de map, heb je dan WEL of NIET delen en beveiligen in het popupje tot je beschikking........................?
 
Bij mij:

attachment.php


Zoals je ziet kan ik geen vinkje zetten bij persoonlijk maken.
 

Bijlagen

  • fat.jpg
    fat.jpg
    45,7 KB · Weergaven: 113
klopt als een bus,
je zal 'm ook eerst moeten "slepen". Zie ook :

Een map markeren als persoonlijk
Open Deze computer.
Dubbelklik op het station waarop Windows is geïnstalleerd (meestal station C, tenzij meerdere stations op de computer beschikbaar zijn).
Als de inhoud van het station verborgen is, klikt u onder Systeemtaken op De inhoud van dit station weergeven.

Dubbelklik op de map Documents and Settings.
Dubbelklik op uw gebruikersmap.
Klik met de rechtermuisknop op een willekeurige map in uw gebruikersprofiel en klik vervolgens op Eigenschappen.
Schakel op het tabblad Delen het selectievakje Van deze map een persoonlijke map maken in.

Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.
Deze optie is alleen beschikbaar voor mappen in uw gebruikersprofiel. In uw gebruikersprofiel bevinden zich onder andere de map Mijn documenten en bijbehorende submappen en de mappen Bureaublad, Menu Start, Cookies en Favorieten. Als u van deze mappen geen persoonlijke mappen maakt, zijn ze toegankelijk voor alle gebruikers van de computer.
Wanneer u van een map een persoonlijke map maakt, worden alle submappen van deze map ook gemarkeerd als persoonlijk. Als u bijvoorbeeld Mijn documenten markeert als persoonlijk, geldt dit ook voor de mappen Mijn muziek en Mijn afbeeldingen. Wanneer u een map deelt, zijn ook alle submappen gedeeld, tenzij u hiervan persoonlijke mappen maakt.
U kunt mappen alleen markeren als persoonlijk als het station is geformatteerd als NTFS. Klik op Verwante onderwerpen voor informatie over het converteren van stations naar NTFS.


ps. uit dit stukje tekst (bron "help") blijkt ook dan "persoonlijk markeren" alleen in NTFS opgaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan