Mappen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Kan ik mij submappen in outlook (postvak in, postvak uit enz.) beveiligen.

Ik wil een extra map aanmaken voor prive mails.
Uit postvak in moet ik gevoelige mails daar naartoe kunnen slepen, en om die mails te bekijken moet eer een wachtwoord op die map zitten.

Heeft iemand een creatief idee?

Je kan de mappen niet appart beveiligen, wel kan je een identiteit aanmaken in Outlook Express en daar een wachtwoord opzetten.

Geplaatst door Caspar107
Je kan de mappen niet appart beveiligen, wel kan je een identiteit aanmaken in Outlook Express en daar een wachtwoord opzetten.

Als je het bovenstaande doet is het nog niet zeker dat je mailtjes niet door iemand anders gelezen worden... Ik weet wel een truucje om ze bij de bovenstaande methode toch te lezen...

Misschien kun je beter een apart emailprogramma installeren en dat beveiligen. Je selecteerd dan gewoon de optie 'laat kopie van bericht achter op server' en je kunt dus in alle twee de emailprogramma's je mail ophalen en daarna kun je het dus allemaal netjes sorteren.

Geplaatst door Sith Warrior
als je part heb met nfts rechten, kan je daar wel het nodige op beveiligen.

Leg eens uit

Als je het bovenstaande doet is het nog niet zeker dat je mailtjes niet door iemand anders gelezen worden... Ik weet wel een truucje om ze bij de bovenstaande methode toch te lezen...

Leg eens uit

als je een partitie hebt met NTFS hebt (www.whatis.com)

kan je rechten instellen per map instellen dus daar kan je dan alleen je zelf toegang geven, dus dan kan iemand met een andere gebruikersnaam niet in die map komen.

dus dit is handig als je met meerdere gebruikers op een computer werkt, werk je slechts met 1 gebruiker zul je hier niks aan hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan