mappen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Ik heb onlangs een netwerk aangelegd via een croslink-kabel en deze werkt perfect.Probleem is dat ik op de hoofdcomp.waar ADSL binnenkomt dus aan de mappen moet kunnen van mijn dochters die op de andere werken.Op pc 2 heb ik voor beide dochters een bureaublad.Van dochter1 kan ik overal aan via mijn netwerk maar als ik via netwerk op dochter2 wil bewerken krijg ik de melding dat ik niet bevoegd ben.Ik heb nochthans de c-schijf en de beide dochters als delen ingesteld.Raar is wel dat ik bij dochter2 op haar pc(pc2 dus)naar haar naam ga en daar op delen en beveiligen ga ik de optie van deze map een gedeelde map maken niet kan aanvinken omdat deze lichtgrijs is(dus niet beschikbaar) weet iemand hoe dit komt?het lijkt me dat er ergens een beveiliging is ingesteld zonder dat we dat zelf willen maar ik ben nog niet goed thuis met netwerken.
 
Op je eigen pc ben je waarschijnlijk aangemeld als administrator.
Je dochters ( of 1 ervan) hebben hun gebruikersnaam als "gebruiker" ingesteld.
"gebruikers" hebben minder rechten dan "admins".

Zet het niet werkende account tijdelijk als "admin" en zet de te delen mappen zoals je wilt.
Niet vergeten account weer terug te zetten.

Log in op de pc van je dochter, en voeg je eigen accountnaam toe! Maak hier een admin van.

Nu moet je op het account van je dochters nog naar de partitie gaan die je wilt delen, en waar je dus als admin toestemmng wilt hebben.
Klik met rechtse muis aan, en selecteer eigenschappen en beveiliging.
Klik toevoegen, en voeg de admin toe, en geef deze alle rechten mogelijk.

Stuur anders een email, dan gaan we gewoon verder.

Het lijkt heel lastig, en misschien leg ik het te onduidelijk uit.
Maar als je dit een paar keer hebt moeten doen, is het simpel.
 
Het probleem moet ergens bij beveiliging liggen denk ik.
Ik heb op de comp van de kids een format-c gedaan.Toen alles opnieuw geinstaleerd en dus ook het netwerk.Toen heeft alles perfect gewerkt tot na een week.Toen hetzelfde probleem.Dus ik vermoed dat dochter 2 iets doet zonder te beseffen wat ze doet maar probeer dat maar eens te achterhalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan