Mappen <> e.pub verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Ik heb een vraag over het verwijderen van mappen.
Een enkele map of meerdere kan ik eenvoudig verwijderen.
Maar ik heb in de loop der jaren meer dan 11.000 boeken (e.pub) verzameld die met de beschrijving en omslag elk in een map zitten.
Regelmatig wordt via mijn boeken programma Calibre een boek verwijderd.
De beschrijving en omslag .jpg zorgt er voor dat de map niet verwijderd wordt.
Ook komt het voor dat het gewoon een lege map is.

Mijn vraag is op welke wijze zou ik de mappen waar geen e.pub in staat in één keer kunnen verwijderen.
Is hier wellicht een tool voor (met Total Commander lukt het mij niet) of kan dit met een cmd commando?

bvd Sytse
 
Maak vanuit een van de Office pakketten een macro die de mappenstructuur doorloopt en de lege mappen verwijdert. Je gebruikt dan DIR om eerst de mappenstructuur in een Array te zetten, en vervolgens een DIR om op epub te zoeken en op basis van het vinden van een bestand de map te verwijderen.
 
Heb ik geen ervaring mee. Er zijn veel Engelstalige artikelen te vinden op internet. Ik lees vaak: Search for formats:false will find all books with no format files, then select all (Ctrl+A) and remove (Del)

Did NOT work as I wished, showing me one entry out of two thousand plus known problem folders.
Search: format:false
Did work, showing me 2033 problem folders which I deleted.
 
Octafish,

Zou je mij een voorbeeld kunnen geven?
In Excel of Access (ik heb Office 365)

Mijn hoofdmap heet Boekenkast.
Hieronder staat op schrijversnaam ruim 11800 mappen. Hieronder soms weer submappen.
Als er meerdere boeken van dezelfde schrijver zijn deze weer onderverdeeld in mappen maar dan met de naam van het boek.
Elk boek heeft als extensie .epub
Als de map geen epub bestand bevat, kan deze ongeacht wat er dan nog instaat verwijderd worden.
Het punt is dat bij elke epub ook nog twee bestanden zijn. Een jpg als boek cover en een opf bestand als boek beschrijving.
Als het boek is gewist blijven die twee (overbodige) bestanden staan.
Bvd,
Sytse
 
Hoe moet de nieuwe structuur eruit komen te zien? Het verwijderen van mappen waar geen .epub in staat zal niet het grootste problemen zijn mits het afgepeld kan worden. En daar lijkt jouw beschrijving niet op.
 
VenA, ik begrijp je redenering niet.
De structuur wijzigt niet. Alleen de mappen zonder epub wissen.
 
Kwestie van niet goed gelezen vermoed ik :). Macro komt er aan; ben hem nog aan het finetunen. En geschikt maken voor jouw doel natuurlijk.
 
Octafish,
Ik ben zeer benieuwd en bij voorbaat bedankt.
 
Als je op de macro's van de vorige schrijver moet wachten dan zal je vaak een herinnering moeten sturen. Kwestie van ervaring vermoed ik.:)

Ik ken de structuur van de mappen niet maar met een enkele voorwaarde lukt het niet om tussenliggende mappen waar geen .epub in staat te verwijderden.
 
Laatst bewerkt:
VenA,

Ik denk dat je gelijk krijgt.:d
Misschien kan ik de vraag omkeren.
Is er een manier om mappen met evt. sub-mappen te selecteren en te kopiëren (met inhoud) waar *.epub in voorkomt.
In de map met de epub staan ook twee bestanden met de omschrijving en het voorblad metadata.opf en cover.jpg bestanden.
Deze beide bestanden hebben in elke map dezelfde naam.
Vandaar dat je de hele map moet hebben.
Er zijn progjes om legen mappen te wissen.
Maar een progje om een map op basis van inhoud te selecteren heb ik niet kunnen vinden.
Ook niet om een boomstructuur te tonen waarin de getoond wordt de mappen met hun sub-mappen en dan de inhoud.
Selecteer dan de map en delete.
 
Maar dan moeten we toch eerst weten waar deze bestanden zich bevinden...

Open Kladblok door
windowstoetsr.png
→ typ: notepad
Kopieer onderstaande code:

@ECHO OFF
ECHO search folders epub %date% %time% Gebruiker %username% > "%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%g in (
"C:"
) DO (
dir "%%g\*.epub, %%g\metadata.opf, %%g\cover.jpg" /s /ah >> "%userprofile%\desktop\log.txt")
START NOTEPAD "%userprofile%\desktop\log.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:dirfilesfolders.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik dirfilesfolders.batAls administrator uitvoeren

Post het log in je reactie.
 
Misschien kan ik de vraag omkeren.

Dan lijkt het mij geen probleem. Gebruik de zoekmachine Everything van Voidtools en je hebt alle files en folders binnen een seconde en je kunt doen wat je maar wilt. Maar loop wel eerst even het menu langs. Je kunt met Uitgebreid zoeken alles instellen. Je kunt filters maken. Bewerken. Sorteren op Pad en naam, extensie etc. Zoek syntax en opdrachtregelsopties. Onder Opties de schijven instellen om te scannen.
 
Laatst bewerkt:
Senso, razendsnel tooltje. Lege mappen gevonden. Het is mij echter nog niet gelukt om met uitgebreid zoeken mijn vraag op te lossen.
Met de oplossing van Dorado moet ik nog aan de slag.
 
Wat in de batch file van Dorado staat lijkt toch ontzettend veel op een filter wat je ook in Everything kunt gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan