mappen en bestanden zelf selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Windows selecteert zelf mappen en bestanden op alfabethische of nummerieke volgorde. Bestaat er ook een mogelijkheid om zelf de volgorde te bepalen.

Harrie Ploegstra

rechtermuisknop in het venster en dan iets met: 'Automatisch Schikken' uit zetten. Rommel daar wat mee.... ik heb geen windows meer dus weet niet precies welke uitvouw menu'tje er zijn ;).

Niet echt verhelderend...

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door h.ploegstra
Windows selecteert zelf mappen en bestanden op alfabethische of nummerieke volgorde. Bestaat er ook een mogelijkheid om zelf de volgorde te bepalen.

Harrie Ploegstra

Deels.. Je kunt bij BEELD, details toevoegen. Op al die details kun je dan weer sorteren.
Wat wil je precies doen?

Geplaatst door Rimsic
rechtermuisknop in het venster en dan iets met: 'Automatisch Schikken' uit zetten. Rommel daar wat mee.... ik heb geen windows meer dus weet niet precies welke uitvouw menu'tje er zijn ;).

Niet echt verhelderend...

Als je met je rechtermuisknop in een leeg stuk scherm klikt (in bijv. mijn documenten), krijg je een menu'tje. Vink de regel automatisch schikken uit.
Ga dan naar extra>mapopties>weergave>op alle mappen toepassen klikken. Iedere map heeft nu geen automatische schikking meer van iconen.

Ik wil bijv. foto's met een andere bestandsnaam tussen andere foto's voegen. Ik wil dat de foto op de plaats blijft staan waar ik hem neer heb gezet. Windows selecteert ze op op alfabet zodat deze foto op een andere plaats komt te staan. Ik kan dit heel simpel omzeilen door de desbetreffende foto een andere naam te geven maar misschien kan dit automatisch.

groet Harrie

Ligt eraan waar je op sorteert.

Ga naar: beeld, details. Kijk of daar iets staat wat de afbeeldingen gemeen hebben. Sorteer daar op.

Gebruik anders de methode van Sarvo.

Geplaatst door Sarvo

Als je met je rechtermuisknop in een leeg stuk scherm klikt (in bijv. mijn documenten), krijg je een menu'tje. Vink de regel automatisch schikken uit.
Ga dan naar extra>mapopties>weergave>op alle mappen toepassen klikken. Iedere map heeft nu geen automatische schikking meer van iconen.

Als je dat gewoon even doet, is het opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan