Mappen identiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fluppe

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Hallo, weet hier iemand raad mee? Ik bezit 2 pc's ( een laptop en een desktop ). Nu is het zo, op beide pc's staan enkele mappen ( gemaakt oa met word en exel )
Mijn vraag is de volgend; bestaat er een simpele oplossing om de mappen te sychroniseren als ik de computers achteraf in netwerk leg? Nu moet ik telkens de gehele mappen kopieren en plakken, je weet wel een gehele romslomp. Dus bestaat er zo iets om de mappen te vergelijken en deze te selecteren en up te daten naar de laatste in gewerkte werkmap?
Alvast bedank voor ieder hulp,Fluppe.

Zoek in de help van Windows eens naar werkmap. De werkmap is speciaal ontworpen om pc's te synchroniseren.

NB. Niet verwarren met de term werkmap zoals je die bij Excel tegenkomt (en in je post).

Heb de uitleg gevonden, maar telkens ik een bestand kopieer naar de werkmap zegt deze dat hij de bestanden niet kopieren omdat de bestanden zwevend zijn. Wat doe ik niet goed?:(

Laatst bewerkt:
In de windows help in het zoekgedeelte werkmap invullen en je krijgt alle indformatie die nodig is. Ee nieuwe werkmap aanmaken doe je door in de verkenner bestand -> nieuw -> werkmap te kiezen.

Heb de uitleg gevonden, maar telkens ik een bestand kopieer naar de werkmap zegt deze dat hij de bestanden niet kopieren omdat de bestanden zwevend zijn. Wat doe ik niet goed?:(

Geplaatst door fluppe
Je hoeft niet twee keer dezelfde reactie te posten. ;)

Klik even met je rechtermuisknop op de map die je wilt back-uppen.
Houdt de knop ingedrukt en sleep de map naar de werkmap.
Laat de muisknop los en kies voor "hier een gesynchroniseerde kopie maken" (even uit mijn hoofd).
Als het goed is, is de map nu niet meer zwevend.

Ga de backup map en de werkmap ná de tijd niet meer verlepen anders wordt het pad niet meer herkend en krijg je weer de melding dat het om een zwevend bestand gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan