mappen in Xp kunnen niet meer normaal geopend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorn303

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Ik kan de mappen in XP niet meer normaal openen.
De opties openen en verkennen zijn verdwenen uit het rechtermuisknop menu.
De mappen worden nu door andere programma's geopend.
Een map met mp3's wordt door een mediaplayer geopend en een map met andere mappen bijv. door treesize pro.
als ik mapoptie aanklik, zie ik ook geen openen en verkennen meer.
Als ik configuratiescherm aanklik wordt deze ook door treesize pro geopend en kan je zo ook niet bij de opties komen.Allemaal erg vervelend, wie kan mij helpen.

Download en start het script op deze webpagina

Mappen en schijven in Verkenner zouden dan weer normaal moeten openen.

PS: Ik verwacht dat je zelf het probleem (grotendeels) hebt veroorzaakt door regelmatig te kiezen voor "Openen met", dan (bijv.) treesize aangeklikt en dan ook maar meteen het vinkje hebt gezet / laten staan bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fijn dat je me helpt, alleen ik ben een redelijke leek op computergebied.
Ik zou niet weten waar ik het script zou moeten zetten?????

Gewoon die Doug Knox webpagina openen, en op de daar aangegeven link rechtsklikken en kiezen voor: Doel opslaan als of Koppeling opslaan als.
Dan even je Bureaublad aangeven.

Nadat het gedownload is dubbelklikken op xp_folder_open.vbs en laten uitvoeren.

PS: Met dit script is waarschijnlijk niet alles van je problemen opgelost (delen van je rechtsklik probleem), maar openen van mappen zou in ieder geval weer moeten kunnen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je schrijft, dat ik ook gelukt, maar het heeft niets veranderd, ik kan nog steeds de mappen niet met windows verkenner openen, helaas, misschien nog een suggestie????

Ok, ga naar deze webpagina.
Download (in ieder geval) de volgende fixes en draai ze (4 in totaal):

CPL File Association Fix (Restore the default associations for CPL files)
Directory Extension Fix (Restores defaults to HKCR\Directory)
Drive Association Fix (Restores default settings for hard drives)

en iets verder naar beneden op dezelfde pagina:
Folder Association Fix (Restore default associations for File Folders)

We horen wel wat er daarna wél en nog niet werkt.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs, je bent geweldig, openen en verkennen zitten weer in mijn rechtermuismenu.
Hier ben ik al gigantisch mee geholpen, de punt op de i zal zijn als ik, wanneer ik dubbelklik openen weer als eerst optie heb, nu wordt de map nog door treesize pro geopend.
Als je daar de oplossing voor hebt, ben je helemaal geweldig, maar heel veel dank voor hetgeen waarmee je me nu al hebt geholpen.

groeten peter

P.S. Ik heb in de mapopties de voorkeur openen als standaard aangegeven, want ook hier zijn openen en verkennen weer teruggekeerd dankzij jou, nog erg bedankt voor je expertise en tijd. Als ik weer iets vreemds heb weet ik tenminste waar ik moet zijn.

Laatst bewerkt:
Is het laatste wat ik er nog aan doe, en dan moet je de vraag maar als opgelost aangeven:
Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Bestandstypen -> Kijk wat er staat bij Map en bij Station. Je kunt dan met Aanpassen danwel Geavanceerd kijken of je Openen als Standaard kunt instellen.
Helaas zijn er nog meer plaatsen waar dergelijke dingen kunnen worden ingesteld (bijv. door TreeSize), dus dit is de laatste tip.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan