mappen kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackwolf68

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Berichten
19
goeden middag allemaal

hopelijk kan iemand mij helpen.
vanmorgen mijn pc op gestart ( niks vreemds gezien)
nu had ik net wat afbeeldingen nodig, blijkt dat de mappen "mijn afbeeldingen" , " mijn muziek" en alle documenten weg zijn uit de map " mijn documenten"
weet iemand waar ik kan kijken of hoe te handelen...........

bij voorbaat dank
 
Dat had je niet geschreven.
Open Word of Excel eens en probeer eens vanuit Word een bestand te openen, wáár leidt Word of Excel je dan naar toe / naar welke map?
 
hoi pasja

ook daarmee kan ik niks vinden
heb ook met zoeken geprobeerd met als opdracht .doc
maar helaas
 
Ja, maar wil je svp antwoord geven op de gestelde vraag / vragen? Wáár leidt het bestand openen venster van Word je nu dan wél naartoe / welk pad wordt zichtbaar in het venster.

C:\....................

en wat staat er dan allemaal op de puntjes !
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar wil je svp antwoord geven op de gestelde vraag / vragen? Wáár leidt het bestand openen venster van Word je nu dan wél naartoe / welk pad wordt zichtbaar in het venster.

C:\....................

en wat staat er dan allemaal op de puntjes !

mijn documenten en daarna geeft hij alleen ..........

deze staat nu wel weer in de lijst maar zonder mijn foto's ect (E:\Documents and Settings\Blackwolf.nl\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen)
 
Tenzij dit euvel tot de 1% groep behoort, ga ik je toch vragen of dit probleem veroorzaakt wordt door een oorzaak uit de 99% groep:

klinkt misschien vaag, maar ik bedoel het volgende:

computerproblemen ontstaan voor 99% nooit "zomaar", in 99% van de gevallen is er een door de eigenaar gestuurde gebeurtenis aan voorafgegaan: hardwarematig en / of softwarematig.

Jij schrijft dat je de pc alleen maar hebt aangezet en dat je later op de dag een bestand zocht / wilde openen en dat alles weg was? Da's een nagenoeg onmogelijk fenomeen, tenzij er dus "iets" gebeurd is.

Hebben bijv. andere personen toegang tot de computer en zou er een geintje kunnen zijn uitgehaald, of is er toch een kleine, in jouw ogen onbelangrijke gebeurtenis aan voorafgegaan, m.a.w. jij hebt "iets" met de pc gedaan?
 
Laatst bewerkt:
er zijn bij mijn weten geen andere mensen op mijn pc geweest altans niet hier in huis want ik zit de helemorgen hier al te werken.
het enige dat ik aangezet heb is mediaplayer om muziek te luisteren via een stream
 
Tja, helaas kan ik de verkenner / stuctuur van je pc niet op mijn monitor zien, dus het is ietwat lastig om het e.e.a. in te schatten.

Het zou ook kwaadwillende software kunnen zijn die dit veroorzaakt heeft.

Tenzij iemand een beter plan heeft, zou je ook kunnen overwegen systeemherstel uit te voeren naar een moment van voor de ellende startte.
 
Laatst bewerkt:
oke dat kan ik nog proberen.....................

dankje vast hartelijk voor de tijd
ik ga sys herstel proberen
 
Wat ook nog geprobeerd kan worden is als je een documentnaam weet welke zeker in de map "mijn documenten" staat (of heeft gestaan).
Dan kun je het programma Everything (website) downloaden en dan naar (een gedeelte van) deze bestandsnaam te zoeken.
Als het bestand nog op je harde schijf staat, moet het hier bij staan.
 
Wat ook nog geprobeerd kan worden is als je een documentnaam weet welke zeker in de map "mijn documenten" staat (of heeft gestaan).
Dan kun je het programma Everything (website) downloaden en dan naar (een gedeelte van) deze bestandsnaam te zoeken.
Als het bestand nog op je harde schijf staat, moet het hier bij staan.
Dat kan Windows toch zelf ook prima? Als topicstarter middels het zoeken binnen XP het bestand niet kan vinden, dan lijkt mij dat een ander zoekprogramma het ook niet kan vinden?
 
hallo pasja.

geprobeerd met sys herstel maar hij zegt dat herstel niet gelukt is ik heb 3 verschillende herstel datums geprobeerd
 
Dat zou inderdaad kunnen, maar met een beetje grote harde schijf kan dat wel wat tijd in beslag nemen. Vandaar de tip voor het zoek-programma erbij, die vindt elk bestand op de harde schijf binnen een seconde.
Maar uiteraard staat het TS vrij om via de zoek-functie van Windows te zoeken als TS een bestand weet. Het gaat mij erom dat TS de bestanden weer terug vindt, niet op welke manier.
 
@Blackwolf68: het wordt mogelijk tijd voor een grondige systeemscan. Heb je een goede en up to date virusscanner op het systeem? En mogelijk ook een spywarescanner?

@Troedeboer: Misschien idd. handig om ontopic te blijven want in de tijd die nodig is om naar externe software te gaan, te downloaden, te installeren, te openen en een zoekopdracht te formuleren, heeft XP allang een bestand gevonden waarvan TS de naam weet.
 
Laatst bewerkt:
dank je troedeboer
ik zal hem in gedachte houden, toch dank hier voor

ik heb een goede up to date virusscanner (AVG van grisoft)
alleen geen spyware scanner

zeg maar wat ik moet doen
 
Een diepe scan van al je harde schijven uitvoeren lijkt mij het handigst. Duurt een uur of zo?

Kijk, het is vrij simpel om je een paar instructies te geven om de mappen in het register weer aan te maken, maar de bron van de ellende moet m.i. eerst worden gevonden en daarnaast, áls je in het register weer sleutels aanmaakt en de mappen herstelt, dan nog heb je die verdwenen bestanden niet terug.

Doe eerst eens een kleine check: je schrijft dat ook al je muziekbestanden verdwenen zijn. Ik mag aannemen dat de extensie van die bestanden mp3 of .wav was o.i.d., of in ieder geval dat een aantal van die bestanden die extensie had?

Typ dan in het zoekvak van XP eens in *.mp3 en kijk eens wat XP je allemaal aanbiedt. Ik ben reuze benieuwd.

Heb je de prullenbak ook al gecheckt....................?

[edit] ik heb geen XP meer, dus ik weet zo uit mijn hoofd even niet of je XP ook alleen op extensie kunt laten zoeken, dan zou het sterretje overbodig zijn. [end edit]
 
Laatst bewerkt:
de prullenbak was het eerste waar ik keek.
maar daar stonden ze niet in.

net gezoch naar een jingle van een radio station dat ik 2 dagen geleden gemaakt heb ( mp3)
maar ook die is weg, hij zou in de map "mijn muziek" moeten staan


>> xp kan ook alleen op mp3 zoeken ...ook dat heb ik gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan