mappen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErnstM

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Ik heb een vraag:

Mijn website begint (zoals vele) met de map Public_html (waar dus mijn index instaat). Stel nu dat ik de map 'plaatjes' wil maken (dus public_html/plaatjes). is dit mogelijk via php?

Het eind doel is dus dat ik een tekst veld heb, en als je daar 1 woord invult dat er dan op mijn server een map wordt aangemaakt die zo heet. dus zegmaar: public_html/'het woord'

Bedankt!

Ik heb een vraag:

Mijn website begint (zoals vele) met de map Public_html (waar dus mijn index instaat). Stel nu dat ik de map 'plaatjes' wil maken (dus public_html/plaatjes). is dit mogelijk via php?

Het eind doel is dus dat ik een tekst veld heb, en als je daar 1 woord invult dat er dan op mijn server een map wordt aangemaakt die zo heet. dus zegmaar: public_html/'het woord'

Bedankt!

Dit kan met
PHP:
 <?php
mkdir("nieuwe_map");
?>

Of gewoon dit:
Even snel in elkaar geknipt en geplakt.

PHP:
<?php
// noem dit bestand test2.php
// Pas eventueel regel 33 aan als je dit bestand een andere naam geeft.

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
    $dir = (IsSet($_POST['dir_name'])) ? htmlspecialchars($_POST['dir_name']) : false;

if($dir != false) {
         mkdir($_SERVER['test'] . $dir);  // Maak een map test in de rootmap, hier
                                          // komen de aangemaakte mappen te staan.
                                          // Natuurlijk kan je elke willekeurige mapnaam maken,
                                          // maar dan moet je natuurlijk ook 'test' veranderen.

echo 'Directory aangemaakt.';
    }
    else
    {
        echo 'Ongeldige directory';
    }
}
else
{
    ?>

<html>
    <head>
    <title>Maak een dir aan</title>
    </head>

<body>
    <form name="make_dir" action="test2.php" method="post">
    <input type="text" name="dir_name" />
    <input type="submit" value="Submit" />
    </form>
    </body>
    </html>

<?
}

?>

Misschien is het niet helemaal netjes, maar het werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan