Mappen met meerdere gebruikers

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
127
Hallo,
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om gezamenlijk bestanden op te slaan.
Mijn mijn documenten in mijn map, de documenten van mijn vrouw in haar map en de algemene documenten in een algemene map.
Mijn vrouw en ik werken ieder met een eigen inlog account.
Ik dacht aan OneDrive en bestanden delen dan staan de algemene bestanden en de gedeelde bestanden op twee verschillende tabbladen.
 
Tuurlijk kun je OneDrive gebruiken, maar je legt niet uit hóe je nu werkt. Gebruik je met twee of meer personen één computer/laptop? Werkt iedereen met een eigen tablet? Volslagen onduidelijk.
 
Sorry, ik zal proberen het te omschrijven,
Mijn vrouw heeft een tablet en een eigen inlognaam. Ook ik heb een tablet met een eigen inlognaam en gezamenlijk gebruiken we één laptop, ieder met zijn eigen inlognaam (zelfde als tablet). Nu heb ik in OneDrive een map met documenten privé, en een map met documenten gezamenlijk. Deze gezamelijke map heb ik gedeeld met mijn vrouw waardoor zij documenten kan lezen en aanpassen. Tot hier gaat het goed.
Maar wanneer mijn vrouw een nieuw document opslaat in de map gedeelde documenten zie ik deze niet bij mijn bestanden, maar moet ik naar gedeeld. En hier moet ik dan zoeken naar de laatst toegevoegde bestanden.
Ik wil juist dat alle mutaties in de gedeelde map worden verwerkt zodat we alle twee het zelfde zien.
Bij het account van mijn vrouw heb ik in de OneDrive app de gedeelde map met een snelkoppeling geplaatst onder bestanden.
 
Maar wanneer mijn vrouw een nieuw document opslaat in de map gedeelde documenten zie ik deze niet bij mijn bestanden, maar moet ik naar gedeeld.
Dat is toch logisch?Jóuw bestanden zijn voor haar niet in te zien (dat is je map Privé), dus zij kan alleen algemene documenten opslaan in de gedeelde map. Maar dat geldt net zo goed voor jouw bestanden. Of snap ik niet wat je bedoelt?
 
Zover begrijp ik het wel, maar ik zoek naar een mogelijkheid om één plaats (map) te hebben met of zonder OneDrive om gezamenlijk iets op te slaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan