Mappen met muziek synchroniseren / kopieeren macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan de knalle

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
52
Beste lezers van dit forum, ik ben dj in een cafe en op bruiloften. Ik werk met het programma Traktor DJ. Ik heb een macbook pro 15". In het cafe zou het niet erg zijn als de muziek zal uitvallen, al crashed mijn computer, er is apparatuur genoeg om door te draaien, met bijvoorbeeld cd's. Maar een bruiloft is wat anders, als dan mijn computer crashed heb ik een backup macbook 13" bij me om snel te wisselen, ik heb dan geen cd spelers tot mijn beschikking.
De 15" laptop gebruik ik dus het meest, hier zet ik ook steeds nieuwe muziek op. Een bruiloft komt minder voor dus de 13" laptop is niet altijd up to date.
Van de 15" als de 13" maak ik time machine backups.
Nu had ik laatst een bruiloft dus heb ik een time machine kopie van de muziekmap van de 15" Macbook teruggezet naar de 13" Macbook. Hier kon ik niks mee want de bestanden zijn dan zichtbaar maar gelocked en niet toegankelijk. Geen optie dus.
Hoe ik dus altijd de mappen van de 15" Macbook kopieer is 50GB naar een schijf kopiëren en dan weer naar de 13" kopiëren. Een tijdrovende klus!
Is er een programma om beide macbook up to date te houden en de 15" Macbook als 'master' in te stellen?
Alvast dank voor voor een reactie.
 
Hallo Rappie Pappie, dank voor je reactie. Die functie is mij totaal onbekend. Ik ben echt een beetje huiverig met iTunes en mijn waardevolle muziekcollectie. Ik heb denk ik een cursus iTunes nodig want ik weet echt de helft van het pakket. Het dj werk doe ik met het programma traktor en daar zit ook een iTunes integratie in.
Ik heb ook een iPad gekoppeld aan 1 MacBook en kijk daar weleens een serie op, nu 2 maanden verder wilde ik de nieuwe serie erop zetten. iTunes reageert met: deze iTunes collectie is niet gekoppeld aan deze bibliotheek, wilt u deze wissen en vervangen door .. Enz. ? Resultaat: alles gewist, ook de dvd series die ik erop had staan... Dat mag dus echt niet met mijn muziek collectie gebeuren!
Misschien een cursus iTunes .. ;)
 
Vanuit iTunes raak je nooit niks kwijt mits je de content aan je Apple account is gekoppeld. Dan is alles wat je gedownload en gekocht hebt in iTunes altijd weer terug te halen ook al heb je het verwijderd.

Met iTunes Match ben jij er altijd zeker van dat je collectie benaderbaar is, of het nu op je Macbook is of vanuit de Cloud. Dat is de zekerheid die je hebt. Nummers zijn dan per Album te downloaden of per nummer. Handig is ook om thuis dan al afspeel lijsten te maken via iTunes die je dan naar ieder apparaat kan synchroniseren.

Maar goed, iTunes is hier goed voor te gebruiken. Maar als je met mixers om kan gaan en het programma Traktor zul je iTunes ook wel snel begrijpen. Het enigste waar je even op moet letten is dat iTunes het Flac formaat niet herkend. De rest gaat probleemloos.

Cursus iTunes.;)
https://www.apple.com/nl/support/itunes/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan