mappen op externe schijf beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Beste helpmij'ers,

Vanavond hebben we een feestje en willen vrienden mijn externe schijf lenen vanwegen de muziek die erop staat.
Alleen staan er ook een heleboel prive dingen op die ik liever niet uitleen.
Ik heb al heel wat gezocht of het mogelijk is om bepaalde mappen te beveiligen met een wachtwoord oid, maar nog zonder resultaat.
Kan de prive bestanden wel tijdelijk even naar m'n comp kopiëren maar dat lijkt me zo omslachtig.

Weet iemand hiervoor een goed progr. waar dit mee mogelijk is. Zodat ik mijn schijf (veilig) kan uitlenen?

Niet doen.. zeker als dit ook je backup is.. Laat ze maar een DVD aanleveren en dan brand je het erop...
Zelfs een vreemde USB stick zou ik niet gebruiken... stel dat er een virus op zit dan zijn al je backups ook besmet...

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen gaat het om, door de jaren heen verzameld, dik 50gig

Ben het met je eens, maar nog geen antwoord om mijn vraag...

Daar ga ik om genoemde redenen dus geen antwoord opgeven...
Eigen risico... je hebt blijkbaar erg weinig ervaring anders had je het hier niet gevraagd..
Ik ga niet meewerken aan een mogelijke mislukking van mbt jouw data....

Tenzij je je eigen bestanden met TrueCrypt of WinRAR met wachtwoord op toepast is het niet goed mogelijk deze te beveiligen. Maar dat beschermt je niet tegen omgevallen bier en USb stekker die zomaar losgekoppeld worden uit een systeem en je schijf onleesbaar achterlaten.

Ik ga me schijf toch maar leegmaken. Hetgeen ze mogen gebruiken erop. Zie ik wel weer als ik hem terug heb. Ga ervan uit dat ze het netjes doen ;)

Ihmo begrijp je het totaal niet.. daar gaat het niet om, dat je ze niet zou mogen helpen.
Maar: Als dan je pc crasht.. en de harde schijf is stuk.. ben jij ALLE data mogelijk kwijt..
Dringt dat wel tot je door?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan