Mappen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
434
Probleem : Als ik dubbelklik met mijn muis op een map dan opent hij hem met de verkenner "Zoekresultaten", ik wil dat hij de map gewoon opent .............. meer niet.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Ik heb al rondgeneusd in "mapopties" en heb al op virussen gecontroleerd ..... zonder resultaat.



Grappig ?
 
Hoi, er staat toch niets mis als je naar configuratiescherm gaat, muis, en dan bij knoppen kijkt welke actie moet worden uigevoerd?

Groetjes.
 
Misschien moet het een beetje aangepast worden voor XP.
In Win 98 gaat het zo:
Ga in Verkenner naar Beeld, Mapopties en klik op het tabblad Bestandstypen.
Selecteer Map, klik op Bewerken, selecteer Open en klik op Als standaard instellen. (Zie bijlage.)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Reactie

Guus & KHK

Ik heb vorige week een nieuwe muis geinstalleerd , maar deze werkte nog op de oude drivers - van mijn vorige muis- dus dat heb ik eerst maar eens opgelost, via safe modus .
Maar het probleem van de mappen is er nog steeds ik heb gekeken & geprobeerd maar ik kom er niet uit, Mijn Documenten opent hij wel maar de mappen die er in staan niet ( met dubbelklikken )


Mijn muis zie bijlage !!
 

Bijlagen

  • 13020.jpg
    13020.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 26
Reactie

Guus

Heb ik zojuist gedaan. Het is nu weer het omgekeerde de mappen openen weer als vanouds maar mijn nieuwe muis pakt steeds weer de oude drivers ( die ik helemaal opgeruimd heb ) want ik heb een Trust muis maar hij geeft aan in "hardware"dat ik nog steeds een Logitech muis heb.

Morgen weer een dag en dan zie ik wel eens weer, de muis doet het verder wel goed.


ps de oude is te koop Muis
 
Ik heb nu hetzelfde probleem zoals hier vermeld. Echter ik kan geen systeemherstel doen.

Mijn vraag : wat is nu de oplossing? Herinstellen van de muisfunties? Of installeren van de drivers.

Momenteel kan ik enkel de linker en de rechtermuistoets verwisselen maar ik kan GEEN nieuwe functie toekennen maw ik kan aan de linkermuistoets die nu een zoekfunctie heeft toekennen dat het moet openen.

Wie formuleert de oplossing?
 
Oplossing is waarschijnlijk simpeler dan ik dacht : gewoon de software van de muis installeren.

Doe je dat niet dan krijg je de standaardinstellingen van een muis waar je geen keuzes kan veranderen van hoe de linkermuisknop moet ingesteld worden. Bij de software van de muis kan dat wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan