Mappen per stuk aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Forza Utreg

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Berichten
1.295
Goedemiddag,

Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende:

Als ik mijn Documenten open, zie ik ze het liefst als normale pictogrammen (in te stellen via rechtsklikken -> Beeld)
Nu wil ik dat een volgende map die ik open in mijn documenten zich opent als Grote pictogrammen.

Voorbeeld: Documenten (normale pictogrammen) -> vakantiefoto's (grote pictogrammen)

In XP was dat per map afzonderlijk in te stellen, maar ik kan het in Windows 7 niet voor elkaar krijgen.....zoek ik verkeerd of is deze optie er niet meer????


Gr Daan
 
Ik denk niet dat je dat nog kunt instellen in Windows 7...
Soms is de goede oude tijd met Windows XP, toch wel de beste tijd!
 
Hoi,
ik zou niet weten waarom het in Win 7 niet meer zou kunnen, heb zelf Win 7 en kan ook gewoon per map het beeld instellen.
Gebruik windowstoets + r
typ
control folders
enter
tabblad weergave en kijk of er een vinkje staat bij "altijd pictogrammen weergeven,nooit miniaturen". Zo ja vinkje weghalen.
 
Hoi Mik

Dat werkt bij mij dus niet. Dan doet hij dat voor alle mappen in 1x.
En dus niet per map.
 
Probeer de knop "mappen herstellen" onder geavanceerd eens en kijk of het dan wel weer kan.
 
Ik heb die draad doorgelezen maar schiet ik niet zoveel mee op. Ik ga nog wel even verder zoeken.
Bedankt zover
 
Ga naar mapopties in menu extra van een map of configuratiescherm.
Vink daar "Mapvensters in afzonderlijk proces openen" aan.

Meer is het niet in windows 7.

Ik las trouwens ook deze:

Ik denk niet dat je dat nog kunt instellen in Windows 7...
Soms is de goede oude tijd met Windows XP, toch wel de beste tijd!

Misschien is er wel wat verandert in 7 ten opzichte van XP, maar er zijn meer mogelijkheden.
Mocht je je er op deze manier al bij neer hebben gelegd omdat je bepaalde veranderde functies niet kan vinden stel je de vraag gewoon hier. :)
 
Laatst bewerkt:
Sorry Erik maar dat werkt ook niet.
In 7 moet je naar de mapopties via Organiseren....als ik daar de optie aanklik, worden alle mappen gewijzigd. Helaas niet afzonderlijk dus..
 
Even voor alle zekerheid, ben je niet aan het bladeren in de bibliotheken? Daar gelden namelijk die regels niet van de mapopties (check de adressenbalk).
Als je in menu start op documenten klikt ga je niet naar de map, maar wordt de bibliotheek geopent.
De oorspronkelijke locatie:
C:\Users\(jouw accountnaam)\Documents
Als je in een geopende map de adressenbalk ziet en je rechts op het adres klikt kan je het adres bewerken, je ziet dan de onderliggende locatie.
Zo zal je op C: de map Gebruikers zien, die in werkelijkheid op de schijf Users heet.

In 7 moet je naar de mapopties via Organiseren
Mapopties zie je als je de menubalk aangevinkt hebt in organiseren in menu Extra ook.
Ook in het configuratiescherm zie je mapopties.
De commandline van mapopties =
"rundll32.exe" shell32.dll,Options_RunDLL 0 = tabblad algemeen
"rundll32.exe" shell32.dll,Options_RunDLL 7 = tabblad weergave
"rundll32.exe" shell32.dll,Options_RunDLL 2 = tabblad zoeken

Maak maar eens een nieuwe snelkoppeling via rechtsklik>nieuw>snelkoppeling
1 van de 3 commandlines kan je invullen als locatie van het item (= tabblad **** hoort niet bij de commandline),
dan klik OK en vul een naam in.
Dan op OK geklikt heb je een snelkoppeling van het tabblad naar keuze.
Dan kan je sneller mapopties openen en direct het tabblad wat je nodig hebt.

Wil je mapopties onder een rechtsklik hebben? bijvoorbeeld een rechtsklik op het bureaublad (DesktopBackground)?
of op een station (Drive)? of op een map (Directory) of in een map (Directory/Background)?

Wil je dat dan kan ik je die info geven.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt helemaal gelijk. Zit inderdaad in de bibliotheek.....
Als ik via de C-schijf ga, is het wel in orde.... Heb nu dus een snelkoppeling gemaakt van Mijn documenten naar het buroblad en alles werkt zoals ik het graag zie.

Wat kun je lang naar een oplossing zoeken hè....af en toe snap ik niets van Windows...;-)
Bedankt man!
 
Ik werk nooit met bibliotheken vandaar dat ik het probleem niet zag. :eek:
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Heb de status aangepast. Bedankt allemaal voor het meedenken

Daan
 
Ah ok, inderdaad kan je dan aan het zoeken komen, in XP was nog geen bibliotheek.
Graag gedaan.

Ik werk nooit met bibliotheken...
Toen ik voor het eerst in windows 7 bezig ging dacht ik nog, wat is dit voor waardeloos iets.
Ik vind het zelf ook niks, die bibliotheken, maar goed, zal wel ergens goed voor zijn.

Trouwens, wil je mijn systeem zien kijk je onderstaande youtubefilmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=D_x8Ep-c8ug
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan