mappen pictogrammen tegelijk aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
Hallo is het mogelijk om meerdere mappen tegelijk aan te passen naar een ander pictogram.zie voorbeeld ScreenHunter_01 Jan. 15 12.33.gif ScreenHunter_02 Jan. 15 12.35.gif van 3 mappen ( deze heb ik per stuk aangepast ).
hier na moet ik er nog zo'n 200 doen .
ik werk met Windows 7

tjima
 
Er is een manier om het op te lossen zonder extra programma's.

Wat je moet doen is zorgen dat je verborgen mappen en systeemmappen zichtbaar zijn. Dit doe je zo:

1. Open Mapopties door achtereenvolgens te klikken op de knop Start \ Configuratiescherm \ Vormgeving en persoonlijke instellingen \ Mapopties.
2. Klik op het tabblad Weergave.
3. Klik onder Geavanceerde instellingen op Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven en klik vervolgens op OK.

En dan moet je ook nog even dit doen:

1. Klik op Start en klik op Computer
2. Ga naar Organiseren
3. Kies voor Map en zoekopties
4. Klik op Weergave
5. Zorg dat Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen UIT staat.
6. Windows 7 zal nu een waarschuwing geven
7. Klik op Ja om door te gaan.

Navigeer nu naar de map waar je mappen in staan. Als het goed is vind je nu in de map een bestand genaamd: Desktop.ini.
Dit bestand moet je aanpassen. Open het met bijv. Kladblok.

Zorg dat er dit staat:
Code:
[.ShellClassInfo]
IconFile=
IconIndex=8

Achter IconFile= vul je het bestandspad naar het gewenste pictogram.

Hopelijk help ik je hiermee,
Venga.
 
Hallo Venga

tot en met punt 7 is het me gelukt . maar dan ??? ik wil in mijn map muziek, dat alle mappen in mijn muziekmap dan deze ScreenHunter_01 Jan. 16 14.45.gif hebben i.p.v.deze ScreenHunter_02 Jan. 16 14.45.gif
en nu
zie hier mijn ini bestand


[.ShellClassInfo]
IconResource=C:\Windows\system32\SHELL32.dll,119
[ViewState]
Mode=
Vid=
FolderType=Music

en waar zet ik dit ? Achter IconFile= vul je het bestandspad naar het gewenste pictogram.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ipv IconFile staat er bij jou IconResource. Gewoon dat gebruiken. Zoals je ziet is dat nu C:\Windows\system32\SHELL32.dll,119. Zet hier de link naar je pictogram.

De rest kun je zo laten.
 
weet je misschien ook waar ik die icoon file kan vinden ??? en welke ik moet hebben ????

tjima
 
Laatst bewerkt:
De link voor het pictogram dat je wilt is dit: C:\Windows\system32\SHELL32.dll,228

Het bestand SHELL32.dll bevat meerdere pictogrammen, deze zag jij. 228 is de code van dit specifieke pictogram.
 
Hallo Venga
jammer het werkt niet . ten eerste veranderd er maar een bestand . niet de onderligende bestanden en de code moet toch 119 zijn
tjima
 
nee, 119 is de code van het standaard pictogram
 
Ok . maar het is me niet gelukt alle bestanden in een keer te voorzien van de pictogram dat ik wilde. jammer . maar toch bedankt.
dan alle 200 maar per stuk veranderen .

tjima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan