Mappen slepen tussen mail accounts in Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suginem

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2014
Berichten
17
Gegroet.
Ik heb meerdere accounts in Windows Live Mail OS Win-8.1
Nu wil ik één account opheffen maar ik kan de folders daarin niet slepen, of kopieeren naar een ander account. Omdat er zoveel folders en subfolders zijn, vele duizenden, is het aanmaken van elke folder/subfolder geen optie.

Na het maken van een backup van de volledig Live Mail folder heb ik geprobeerd om een account te verwijderen maar dan zijn ook de folders en subfolders verdwenen wat niet de bedoeling is.
Wie geeft raad?
Suginem
 
Zeer onvolledige posting, want niet vermeld wat voor e-mail account je wilt verwijderen en wat voor e-mail account je wilt behouden.
POP3, IMAP, HTTP, ...

Ik zou in ieder geval beginnen met een archief aanmaken en daar de gewenst mails/mappen in kopiëren.

Tijs.
 
Response op antwoord over slepen tussen Live Mail Accounts

Gegroet,
Mijn dank voor uw response op mijn vraag over hoe folders/mappen te slepen tussen diverse accounts binnen Live Mail.
Ten eerste vind ik het antwoord niet netjes, ik ben gewoon om met een groet te beginnen.
Ten tweede vind ik het antwoord niet juist omdat de posting Niet Zeer onvolledig is zoals wordt gesteld. Het enige wat ontbreekt is dat het een Pop3 account is wat mij niet relevant lijkt want het probleem doet zich voor zowel in IMAP als Pop3.
Ten derde lijkt het me dat mijn vraag niet is begrepen. Met duizenden folders/mappen zou ik iedere keer eerst een folder/subfolder aan moeten maken waarin ik gekopieerde mails uit een ander account kan plaatsen. Dat hoop ik te kunnen voorkomen zoals ik in mijn vraag schreef omdat schier ondoenlijk is.

Graag ontvang ik antwoord over het slepen tussen accounts binnen Live Mail. In Outlook gaat het zo gemakkelijk dus ik hoop op iets dergelijks binnen Live Mail.
Met groet en dank.
Suginem
 
In de gelinkte instructie kun je ook mappen (incl. submappen) kopiëren naar het archief.

Tijs.
 
Slepen van folders van een Live Mail Account naar een ander Live Mail Account

Dag Tijs,
Bedankt voor je antwoord maar na de link te hebben aangeklikt kom ik tot de conclusie dat de link alleen help bij een IMAP server setting waar de folders nog op de server staan.
In POP3 waar de mails al opgeslagen zijn in folders op de computer werkt deze approach niet want er kan m.i. geen archief worden aangemaakt.
Dus in Opslagmappen kun ik wel een nieuwe folder aanmaken maar vanuit een bepaald account daar geen folders/subfolders naar toe slepen of kopieëren en ook de archiveren functie ontbreekt.
Misschien kun je nog wat anders bedenken.
Met dank en groet,
Suginem
 
Geen verschil: moet (tenzij ik me extreem vergis) voor beide types accounts werken.

Niet voor niets als algemene tip gegeven in mijn eerste posting.
Probeer het uit, en doe zoals ik zei, dus maak voorlopig kopieën van mappen, dus niet verplaatsen.

Tijs.
 
Hallo. Ik zal ook proberen te helpen.

Is het misschien mogelijk om alles naar Microsoft onedrive te laten gaan. Heb je bijvoorbeeld een mailadres en gebruik te maken van iemand@outlook.com

koppelen .... exporteren ...... importeren....., kan het zo even niet vinden. Overstap.... email behouden is dat wat je wilt doen. Of zit ik te raaskallen.
 
Hallo Suginem,

Wat je ook kunt doen is het installeren van MS Office (versie 2003, 2007 of 2010) op jouw of een andere computer. Met behulp van de Outlook Connector synchroniseer je dan de hele boel. In MS Office is het namelijk heel eenvoudig om met de mappen te slepen, ongeacht het aantal berichten in een map.

Ik heb dit hele proces bij mij uitgevoerd en het werkt perfect. In sommige mappen zaten zelfs rond de 800 mailtjes.

Als basis mailsoftware gebruik ik op mijn computer MS Office 2010, maar in feite werk ik in Outlook.com (voorheen Windows Live). De reden dat ik dit doe is dat MS Office 2010 een perfect stukje software is, vele malen sneller dan Outlook.com en een uitstekende agenda heeft. In 2010 heb ik 7 mail-accounts en 5 verschillende agenda's. Door het goed te organiseren vanuit MS Office 2010 kan ik op elke willekeurige plek bij m'n mail in Outlook.com.

Alles is correct gesynchroniseerd. Het is even een klusje, maar dan heb je ook wel wat.

't Is maar een ideetje...

Gr, Rob
 
Laatst bewerkt:
Verslepen/kopieeren van mappen tussen accounts in Windows Live Mail

Dag Bornetto en Manamana,
Bedankt voor jullie mails maar ik meen dat jullie hier voor een oplossing binnen Windows Outlook schrijven. In Windows Office Outlook is er nooit geen probleem geweest in welke versie dan ook en kun je de mappen aanklikken en verslepen naar welk ander account. In Live Mail is het andere koek in de POP3 versie.
Maar we gaan door en wie weet komt iemand met de oplossing.
Met dank en groet aan allen.
Suginem
 
Ik wijs ik nog even naar posting #2 en #6, dus te gaan testen met archieven.

Tijs.
 
Slepen van mappen in Windows Live mail

Dag Tijs en anderen,
Het komt mij voor dat er wat verwarring heerst bij de beantwoorders van mijn vraag.
Om nog even opnieuw te beginnen, ik gebruik Win-8, Office 2013, heb een Microsoft Live Mail account en heb altijd een POP3 account gebruikt.

In POP3 heb je geen gelegenheid om te archiveren meen ik. Dat is alleen mogelijk met een IMAP account. maar omdat een IMAP account bij KPN niet meer dan 500MB aan data kan bergen is dit voor mij geen optie.

Slepen zoals in Outlook gaat niet dus moet ik een andere manier vinden om de vele duizenden mails in vele honderden folders van een oud account in mijn nieuwe KPN account te krijgen zodat ik dat oude account, wat steeds raporteert dat het niet meer actief is, kan verwijderen.
Als ik een map van het oude account exporteer naar b.v. de desktop kan ik deze later weer importeren binnen het nieuwe account. Echter, de mails komen wel over maar ik moet toch nog al de namen van de honderden/duizenden mappen overtypen. Dat is onbegonnen werk en mijn vraag/bedoeling was dus ook: Weet iemand een betere manier om de mappen van het ene account naar het andere te krijgen zonder dat je weken bezig bent met overtypen van map namen.
Ik hoop nog steeds dat er een oplossing komt hoewel het een moeilijke zaak lijkt te zijn.
Met groet en dank aan allen.
Suginem
 
Het bericht uit hekje 7 ik kon het niet vinden, maar het is dit. Klikje

Ik weet niet of dit dan helpt maar nooit geschoten is altijd mis. :D

Verder zou het ook te maken kunnen hebben met een 32 bits of 64 bits systeem, waarom het een en ander niet wilt zoals je gedacht had.

Ik kan me nog vaag herinneren dat dit namelijk het geval is of was met Windows live mail en Outlook express of zoiets dergelijks dat het dus niet gaat. :confused:
 
Mappen slepen binnen Windows Live Mail

Dag Manamana, Siapa?
Bedankt voor je mail en hierbij wat opmerkingen.
De link helpt bij het overzetten naar Outlook of naar Windows Live Mail. Echter, de mails zitten al binnen mijn Outlook en Live mail accounts dus hier helpt de link niet.
Ik heb Office 2013 32bit geïnstalleerd omdat Windows zegt dat er anders communicatieproblemen kunnen optreden. Mijn OS is Win-8.1.

Ik dacht aan het exporteren van Live Mails naar Outlook iets wat je binnen Live Mail kunt uitvoeren maar deze functie loopt telkens vast en Live Mail sluit dan automatisch. Office 2013 is verwijderd en opnieuw 32bits geïnstalleerd maar het werkt niet.
Ook werken binnen Outlook een aantal knoppen mails te Send/Receive niet maar er zit ergens een verscholen functie die nog wel werkt zodat Outlook toch functioneert.
Dus, wat blijft er nog over om te proberen? Enig idee?
Met dank en groet,
Suginem
 
Oh oeps werkt je office 2013 niet meer zeg je. Je hebt die 32 bits outlook 2010 nodig anders gaat het echt niet. Volgens mij zit er ook een limiet van duizenden of honderden mappen, met duizenden berichten. Het kan ook enorm lang duren als het ooit lukt, soms wel tot 1 of 2 dagen.

Hier nog wat verdere tips, wellicht voor de toekomst. Voor wat betreft een oplossing over het geheel ben ik nu uitgeput en heb ik geen ideeen meer. Klik

Siapa? Dit ben ik afkijken tot het eind. :p
 
Laatst bewerkt:
Mappen verslepen/Kopieeren naar binnen Windows Live Mail

Dag Manamana,
Binnen Outlook 2013 werken een paar knoppen niet zoals het hoort maar er is een work around voor dit probleem en ik hoorde dat dit bekend is van het pakket Office 2013. Spijtig genoeg heb ik nog geen oplossing gekregen/gevonden dat het probleem van het aanmaken van een voldoende groot IMAP account oplost dit gelet op de grenzen die de provider stelt. Wat ik nu maar gedaan heb is het oude account een nieuwe naam te geven zodat het lijkt alsof de mappen zijn overgezet/gekopieerd wat natuurlijk niet zo is. De waarschuwingen over het oude account krijg ik in ieder geval niet meer, toeval?
Als er nog een oplossing opduikt dan lees ik dat met belangstelling maar anders lijkt het me dat dit onderwerp wel kan worden afgesloten.
Dank aan een ieder die heeft bijgedragen aan de gedachten wisseling over dit onderwerp.
Met groet, Suginem.
 
Hallo Suginem. Jammer dat het allemaal niet lukte. Jij ook bedankt voor de terugkoppeling en graag gedaan. Ik denk dit namens allen weer te kunnen zeggen. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan