mappen slepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cécile

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
ik snap er niks van wat er gebeurd is, maar ik kan ineens geen mappen meer verslepen
dacht eerst dat het aan mijn media player lag, daar kon ik geen muziek meer in slapen, maar het gaat nergens ook niet met andere mappen
dit heb ik nog nooit meegemaakt, ik weet niet waar ik zoeken moet

kan iemand me helpen ?
bedankt alvast voor de moeite

Welke Windows-versie heb je? XP? Home of Pro? SP2? Alle updates?

hallo

windows xp met sp2 alles up tot date

zou het kunnen dat er ergens aan de instelingen is geklungeld, niemand heeft het hier gedaan hé! het zijn niet alleen mappen die je niet kunt slepen maar ook gewoon losse bestanden , en op het buro blad kon ik ook gewoon schuiven maar dat gaat dus ook niet

groetjes Cécile

Ik weet niet hoeveel verschillende mensen gebruik maken van de PC, maar voor we allerlei oplossingen proberen te vinden: heb al Systeemherstel geprobeerd?
Als het probleem daarmee opgelost is....:cool:

ja heb ik al gedaan,
met 2 volwassenen en twee kinderen, maar we gebruiken allemaal hetzelfde buro blad
het valt me op dat programma's ook niet meer automatisch worden geopend met het daar voor bestemde programma, als ik het dan instel met altijd openen met dit programma, en klik dan weer op een foto dan opend hij hem niet , moet ik hem weer door middel van openen met doen, vreemd allemaal hoor! kan ook naar start en dan naar help en ondersteuning, gaan, maar die opent ook niet. ik snap er helemaal niks meer van

groetjes Cécile

Probeer eens een nieuw gebruikersaccount aan te maken, met beheerdersrechten. Mocht het probleem daarmee zijn opgelost, dan kunnen we daarna kijken of het de moeite loont om alle documenten e.d. over te hevelen van het oude naar het nieuwe gebruikersaccount. Dat kan wel, namelijk.

het lijkt me toch sterk dat het zo erg is, dat dit nodig is
dat kan ik gewoon niet geloven
net wilde ik bijvoorbeeld een andere achtergrond op het buroblad, want je gaat nu vanalles proberen, je klikt dus op een plaatje met je rechtermuis en klikt op als buroblad achtergrond
gebruiken , werkt dus ook niet, moet het via eigenschappen doen, zit al te zoeken maar bij welke in stellingen zou dat kunnen zijn, volgens mij kan het nooit zo erg zijn, ze hebben er maar anderhalf uurtje op gezeten,

maar goed, hoe kom ik in die beheerders rechten ?
als het echt niet anders kan , moet ik dit maar proberen, op hoop van zegen

het lijkt me toch sterk dat het zo erg is, dat dit nodig is
dat kan ik gewoon niet geloven
net wilde ik bijvoorbeeld een andere achtergrond op het buroblad, want je gaat nu vanalles proberen, je klikt dus op een plaatje met je rechtermuis en klikt op als buroblad achtergrond
gebruiken , werkt dus ook niet, moet het via eigenschappen doen, zit al te zoeken maar bij welke in stellingen zou dat kunnen zijn, volgens mij kan het nooit zo erg zijn, ze hebben er maar anderhalf uurtje op gezeten,

maar goed, hoe kom ik in die beheerders rechten ?
als het echt niet anders kan , moet ik dit maar proberen, op hoop van zegen

dit is in middels gelukt heb een andere naam aangemaakt , maar hetzelfde euvel
ik had geen losse bestanden, want mijn buro was maar beperkt, maar ik kon de items op het buro
blad niet verschuiven , dus neem ik aan dat het, hetzelfde is

ik moet nu naar maar werk, dus ik kijken vanavond laat nog wel even
of jij nog verder iets gevonden hebt,

groetjes Cécile

Als dat nieuwe gebruikersaccount niets oplost. kun je het beter verwijderen, anders ontstaat er misschien nog verwarring.
Wat ik in jouw situatie zou proberen is het volgende.
Leg de Setup CD van Windows XP in de lade van de CD-Romspeler.
Ga via Start naar Uitvoeren en type in het venstertje:

sfc /scannow en klik op OK (let op de spatie tussen "c" en "/").

Windows XP gaat nu controleren of alle systeembestanden nog aanwezig zijn, op de juiste plaats en ongeschonden.
Zonodig haalt Windows XP dan de originele bestanden van die Setup CD.

ook dit wil niet lukken, ik heb de orginele software er niet meer opstaan, ja inmiddels is alles geupdate

het eerste venster wat ik zie nadat ik heb uitgevoerd wat jij beschijft is
er wordt gecontroleer of alle beveiligde windows-bestanden in de oorspronkelijke versie aanwezig zijn, een ogenblik geduld

dan komt er het volgende venster
bestand die voor een goede werking van windows nodig zijn moeten worden gekopieerd naar de map dll cache , plaats nu de cd rom van windows xp professional setup

nou ik heb alles orginele cd's geprobeerd, maar dan krijg ik het volgende bericht
u hebt de verkeerde cd rom geplaatst

tja dan houd het op , hier ben ik weer :(

Dan heb je geen installatie CD-Rom van Windows XP. Ik weet dan ook geen raad meer. :confused: Misschien ziet iemand anders hier nog een mogelijkheid.

ik heb wel een orginele instalatie cd
maar als hij zoekt naar de orginele software kan hij die niet vinden, omdat inmiddels de sofware aangepast is, ik heb mijn laptop al meerdere keren opnieuw geinstaleerd zins ik hem heb, dus hebben doe ik hem wel,

groetjes Cécile

mijn zoektocht gaat verder
in ieder geval bedankt voor de moeite,

Als je een installatie CD-Rom hebt van de Windows XP-versie op je laptop, dan zijn de beschermde systeembestanden op je laptop exact hetzelfde als op de installatie CD.
Dat blijft geldig, ook als je wat voor software of Windows-updates dan ook op je laptop hebt geinstalleerd.
Als je systeem zegt: u hebt de verkeerde CD-Rom geplaatst, dan is het echt de verkeerde CD-Rom.
Doe de bewuste CD-Rom eens in de lade, als hij automatisch opstart kies je voor Afsluiten. Ga met Windows Verkenner de inhoud van die CD-Rom bekijken en let dan vooral op, of je een map: i386 ziet. Als die er niet opstaat, dan is het geen Installatie CD.

NB: je hebt toch niet een verborgen partitie op je laptop, waar installatiebestanden opstaan?

Laatst bewerkt:
Als je een installatie CD-Rom hebt van de Windows XP-versie op je laptop, dan zijn de beschermde systeembestanden op je laptop exact hetzelfde als op de installatie CD.
Dat blijft geldig, ook als je wat voor software of Windows-updates dan ook op je laptop hebt geinstalleerd.
Als je systeem zegt: u hebt de verkeerde CD-Rom geplaatst, dan is het echt de verkeerde CD-Rom.
Doe de bewuste CD-Rom eens in de lade, als hij automatisch opstart kies je voor Afsluiten. Ga met Windows Verkenner de inhoud van die CD-Rom bekijken en let dan vooral op, of je een map: i386 ziet. Als die er niet opstaat, dan is het geen Installatie CD.

NB: je hebt toch niet een verborgen partitie op je laptop, waar installatiebestanden opstaan?

heb het nog 2 keer geprobeerd, want het is dus wel een instalatie cd, die map i386 zat erin, bij de tweede keer lukte het wel, er verscheen een venster met de tekst er word gecontroleerd of alle beveiligde windows-bestanden in de oorspronkelijke versie aanwezig zijn een ogenblik geduld aub, maar toen dat klaar was verdween het scherm en ik kreeg verder geen melding of zo
een verborgen partitie wat is dat dan?

heb het nog 2 keer geprobeerd, want het is dus wel een instalatie cd, die map i386 zat erin, bij de tweede keer lukte het wel, er verscheen een venster met de tekst er word gecontroleerd of alle beveiligde windows-bestanden in de oorspronkelijke versie aanwezig zijn een ogenblik geduld aub, maar toen dat klaar was verdween het scherm en ik kreeg verder geen melding of zo
een verborgen partitie wat is dat dan?

ben eens aan zoeken gegaan een verborgen partitie, dus heb eens gekeken of er nog meer van die i386 mappen op mijn laptop staan

er staan er in totaal

deze heb ik er 4 oplopend van 0000 naar 0004 de recentste dateert van 16 juni 2006

C:\WINDOWS\system32\ReinstallBackups\0004\DriverFiles

en dan deze

C:\Program Files\Browster\proxy\jre\lib
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\lib
C:\WINDOWS\ServicePackFiles
C:\WINDOWS\Driver Cache

ben in middels weer wat verder gekomen
heb hier op helpmij eens rondgesnuffeld en ben weer wat verder gekomen
en wel bij automatisch aanmelde bij windows

als ik doe wat er daar staat
dan zie ik mijn gebruikers acounts dacht dat ik dat alleen maar was
maar er staan er drie
de eerste is administrator staat onder groep adminstrators bij eigenschappen staat
Ingebouwde account voor beheer van de computer of het domein

bij de tweede staat aspnet bij eigenschappen Account used for running the ASP.NET worker process (aspnet_wp.exe)

dan nr drie dat is diegene onder mijn naam Cecile adminstrators bij eigenschappen staat alleen maar mijn naam in gebruikersnaam

ik onderneem nog niks, want ik weet niet wat ik hier nu weer mee moet

kan ik verder nog iets doen?

Laatst bewerkt:
ben eens aan zoeken gegaan een verborgen partitie, dus heb eens gekeken of er nog meer van die i386 mappen op mijn laptop staan

er staan er in totaal

deze heb ik er 4 oplopend van 0000 naar 0004 de recentste dateert van 16 juni 2006

C:\WINDOWS\system32\ReinstallBackups\0004\DriverFiles

en dan deze

C:\Program Files\Browster\proxy\jre\lib
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\lib
C:\WINDOWS\ServicePackFiles
C:\WINDOWS\Driver Cache

ben in middels weer wat verder gekomen
heb hier op helpmij eens rondgesnuffeld en ben weer wat verder gekomen
en wel bij automatisch aanmelde bij windows

als ik doe wat er daar staat
dan zie ik mijn gebruikers acounts dacht dat ik dat alleen maar was
maar er staan er drie
de eerste is administrator staat onder groep adminstrators bij eigenschappen staat
Ingebouwde account voor beheer van de computer of het domein

bij de tweede staat aspnet bij eigenschappen Account used for running the ASP.NET worker process (aspnet_wp.exe)

dan nr drie dat is diegene onder mijn naam Cecile adminstrators bij eigenschappen staat alleen maar mijn naam in gebruikersnaam

ik onderneem nog niks, want ik weet niet wat ik hier nu weer mee moet

kan ik verder nog iets doen?

hallo! weet dan niemand een oplossing?

weet iemand al een oplossing, het is hier nog steeds hetzelfde
duurt nu al twee weken, dus echt ongeduldig ben ik niet hé :confused:

zelfde probleem

Ik heb net hetzelfde probleem. Opeens kon ik niet meer slepen, kon ik niet meer kopiëren op de normale manier, als ik een mp3 bestand open opent windows media player niet meer, de kleine pictogrammen die je internetverbinding tonen in de taakbalk zijn ook verdwenen. Weet er geen raad mee.

hallo

ja weet je wat nu het gekke is, het gebeurde van het een op het andere moment, en ik dacht, nou ja dan gaan we zo maar verder, kon er niks voor vinden, en van de een op andere dag was het ook weer opgelost, dus wat het probleem nu was weet ik nog niet
afwachten dus, en succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan