Hallo Experts,
ik heb een moeilijke vraag waarik met mijn kenner van VBA niet uit kom en hier probeer uit te leggen.
Ik heb een excel sjabloon dat elk jaar opnieuw gebruikt moet worden.
In het sjabloon heb ik een werkblad "Param" aangemaakt,
waar gegevens moeten worden ingevoerd om te gebruiken voor aanmaak van mappen en het wegschrijven van het sjabloon
Eén van de gegevens in 'Param' is het path waar het sjabloon naar toe geschreven moet worden als er in gewerkt is.
Het path is: in dit geval: F:\OOP\ConciergePlus\Excel bestanden\Ink_afzet
Elk jaar opnieuw moet er een map met het jaartal worden toegevoegd aan het bestaande path
Voorbeeld: F:\OOP\ConciergePlus\Excel bestanden\Ink_afzet\2015
F:\OOP\ConciergePlus\Excel bestanden\Ink_afzet\2016 etc
Nu wil ik graag dat met VBA eerst gekeken wordt of het path met alle submappen bestaat.
als het path niet bestaat, moeten de mappen worden aangemaakt, aangevuld met een nieuwe map met het jaartal ( met sYear ).
Wie kan\wil me hierbij helpen
ik heb een moeilijke vraag waarik met mijn kenner van VBA niet uit kom en hier probeer uit te leggen.
Ik heb een excel sjabloon dat elk jaar opnieuw gebruikt moet worden.
In het sjabloon heb ik een werkblad "Param" aangemaakt,
waar gegevens moeten worden ingevoerd om te gebruiken voor aanmaak van mappen en het wegschrijven van het sjabloon
Eén van de gegevens in 'Param' is het path waar het sjabloon naar toe geschreven moet worden als er in gewerkt is.
Het path is: in dit geval: F:\OOP\ConciergePlus\Excel bestanden\Ink_afzet
Elk jaar opnieuw moet er een map met het jaartal worden toegevoegd aan het bestaande path
Voorbeeld: F:\OOP\ConciergePlus\Excel bestanden\Ink_afzet\2015
F:\OOP\ConciergePlus\Excel bestanden\Ink_afzet\2016 etc
Nu wil ik graag dat met VBA eerst gekeken wordt of het path met alle submappen bestaat.
als het path niet bestaat, moeten de mappen worden aangemaakt, aangevuld met een nieuwe map met het jaartal ( met sYear ).
Wie kan\wil me hierbij helpen