Mappen verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Ik heb server 2003 met exchange draaien.
Als ik vanaf één van de cliënt computers via mijn netwerklocaties de server benader zie ik de volgende mappen staan:
Address
DLOAgent
Serverlog
VPHOME
VPLOGON
Hoe kan ik deze mappen verbergen voor de netwerkgebruikers?

Mvgr, René

Door de sharenaam qua naam te laten eindigen in een dollarteken ($)

Voorbeeld: MijnShare$

Het is dan nog steeds mogelijk om ermee te connecten, maar dan moet handmatig de juiste sharenaam worden aangegeven.

Voobeeld: net use Z: \\w2003server\MijnShare$

Tijs.

Hai Tijs,

Je wordt mijn vaste adviseur onderhand:D
Ik had inderdaad dat $ teken verhaal gevonden via Google. Alleen als ik achter de naam van de share het $ teken plaats dan verliest de map zijn share. Ik weet eigenlijk niet of dat een probleem is voor de door mij opgesomde mappen overigens.
Bedoel je met het voorbeeld: net use Z: \\w2003server\MijnShare$ dat ik op elke cliënt een netwerkverbinding moet maken op deze manier?

Mvgr, René.

Je verandert alleen de naam van de share. Wil je dan nog gebruikers een verbinding laten maken met die share, dan moet je daar 'handmatig' of d.m.v. een loginscript of dergelijke die verbinding laten maken. In een loginscript kan dat met het net use commando.

Je kunt ook gewoon rechtsklikken op Netwerkomgeving, kiezen voor Netwerkverbinding maken, en dan handmatig de koppeling maken. Dan moet je dus in het Map gedeelte de volledige sharenaam, zoals \\w2003server\MijnShare$, inkloppen, bladeren werkt dus niet ;) (want de share is 'verborgen').

Het was je bedoeling om shares te verbergen, dan moet je daar ook de consequenties van dragen...

Tijs.

OK duidelijk. Ga er mee aan de gang.
Wederom bedankt voor je advies.

Mvgr, René.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan