mappen verwijderen op HDD van de MED800X3D vanaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschaper

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
hallo

ik heb even vraag
een kennis heeft een MED800X3D
en die heb ik vandaag aan de praat gekregen voor hun
maar nu lopen ze tegen het volgende probleem aan
ze zetten via het netwerk films over dat gaat goed maar ze kunnen ze niet meer verwijderen van de schijf in de mede8er en nu heb ik net even via teamviewer gekeken of het mij lukte
maar mij lukte het ook niet want de mappen staan op alleen lezen
en als ik dan kijk beveiliging en dan bij machtigingen dan zie ik niks staan en zet ik dan de iedereen en de root op volledig en klik op toepassen dan gaan alle vinkjes weer weg en zijn er geen machtigingen

hoe kan ik dit oplossen??

Dat komt omdat de Mede8er qua rechten een totaal andere eigenaar is. Hang de Mede8er middels de USB aansluiting aan de PC/Laptop, dan kun je verwijderen wat je wilt.

@Edmoor: Bedoel je dat iedereen met zijn eigen account aanmeldt en (dus) de mappen/bestanden van andere Mede8er gebruikers niet mogen benaderen/wissen? Dat lees ik niet in de startposting, overigens.

Mogelijk helpt het volgende: deze link
a. Gebruik NTFScheck (ik neem aan dat die op de Mede8er zelf moet worden gestart, hoe precies moet je in de handleiding nalezen).
b. Upgrade de firmware van de Mede8er naar de nieuwste versie. Staan hier en is recent nog een nieuwe versie van gekomen.
Lees goed wat de (mogelijke) bij-effecten zijn als je de firmware upgrade uitvoert en hoe je het moet doen.

Dit lijkt me de juiste volgorde, dus niet eerst de firmware en dan NTFScheck maar eerst NTFScheck (zo vaak totdat er geen bestands-/mappenfouten meer gemeld worden) en dan pas de firmware upgrade.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er draait een Linux versie op de Mede8er en Windows gaat niet echt lekker met de beveiligingsinstellingen daarvan om. Ik ga nog uitzoeken of dat anders kan, maar vooralsnog doe ik het zoals aangegeven.

Nog iets anders dat je moet onderzoeken:
Kijk na op die pc of het netwerk wel op Thuisnetwerk staat ipv. Openbaar netwerk. Zet het op Thuisnetwerk / Particulier als het nu op Openbaar staat.
Dus nakijken in Start -> Zoeken en uitvoeren -> Netwerkcentrum

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan