• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mappenstructuur automatisch visualiseren (met bv. organogram)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Hallo,

Momenteel ben ik bezig een set aan documenten, verdeeld over verschillende mappen, te structureren. Als startpunt zou ik graag de huidige mappenstructuur willen visualiseren. Ik heb de beschikking over een tabel met alle map-URLs. Deze paths zijn uitgesplitst in aparte kolommen. Dus elke volgende map staat weer in een nieuwe kolom. Zie de voorbeeldtabel in de bijlage.

Deze lijst wil ik graag visualiseren d.m.v. bijvoorbeeld een organigram. Zie ook het voorbeeld in de bijlage.
Is er een mogelijkheid om de mappenlijst automatisch in een organogram te verwerken?

Een andere optie is een draaitabel (zie voorbeeld) maar dat is toch net wat minder overzichtelijk. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom. Bedankt alvast!

GR. Rick
 

Bijlagen

  • test123456789.xlsx
    49,2 KB · Weergaven: 104
Je kan hier even kijken. Door de TS is er uiteindelijk ook een zeer complexe oplossing gemaakt, alleen kan ik deze even niet vinden op deze site.:d
 
ik heb toch het gevoel dat dit nogal een overdesign is voor een mapstructuur die je gaat verwijderen..

Ik snap dat zo'n tabel niet het beste inzicht geeft maar er zijn eenvoudiger middelen om de structuur toch zichtbaar te maken, bijv via een draaitabel of door wat voorwaardelijke opmaak op de tabel met tekst witmaken als de directvoorgaande cel dezelfde maptekst bevat

zie bijlage voor beide opties.
 

Bijlagen

  • Copy of test123456789.xlsx
    19,3 KB · Weergaven: 54
Rick, met vba kun je best een plaatje laten maken, maar ik weet niet of je of je vba wil gebruiken.
ps, een Appel werkt vba vaak niet. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan