• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mappenstructuur maken van OneDrive in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
tot nogtoe dacht ik dat het over de subdirectories ging, niet over de files.
Dus eventjes deze aanpassing.
Je krijgt eerst 12 file-eigenschappen en daarna de subdirectories vanaf je opgegeven subdirectory.

Op het volgende blad een draaitabel met de 25 grootste (kwa size) subdirectories met hun aantal files in dalende volgorde.

Vervolgens kan je (afhankelijk van de extensie van je file) dubbelklikken in de A-kolom om de desbetreffende file te openen via een hyperlink

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan Everything iets wegschrijven naar een CSV of TXT-bestand of een ander dergelijke logbestand ?
Ik denk dat TS achteraf nog bepaalde zaken (een draaitabel bv.) wil doen met de resultaat.

Dat weet ik niet en denk ik niet.
Maar daar gaat het mij in principe ook niet om. Als ik begrijp wat TS wil, het snel lezen van mappen en bestanden en weten wat waar zit, dan werkt die zoekmachine veel sneller vooral als je ook nog een beetje slim en handig bent, de zoekfuncties, filters, syntaxis en opdrachtregels goed begrijpt.

Ik zeg ook nergens doe het zoals ik zeg, maar kijk even naar die zoekmachine en kijk wat die kan en doe een paar testen. Dat is alles wat ik zeg. Succes verder.

In dit verband gebruikte ik, voor een vergelijkbaar doel, eerder het programma Karens Directory Printer, nog steeds te vinden op https://karens-directory-printer.en.uptodown.com/windows. Je kunt daarin exact aangeven of je de opzet van de hele directory of slechts van een deel daarvan inzichtelijk wilt maken en het resultaat laten resulteren in een Excelfile (volgens mij heb ik hierover ook wel eens iets gelezen op Helpmij.nl van edmoor)

Maar: de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet weet of het delen van bestanden een rol speelt, want dat heb ik nog niet uitgeprobeerd ...

Hoi,

Hier ben ik weer :) nog 2 vragen:

1- Is het mogelijk bestanden in kolom " A" automatisch link (toewijzgen naar de betreffende map/document) toe te voegen?
2- De volgende dag macro opdracgen verdwijnen, de werkmap wordt hierdoor niet bijgewerkt. Ik heb instellingen aangepast maar weet niet of het daaraan lag?

alvast bedankt voor jullie hulp,

groetjes

op wie en op welke reactie wil je verder bouwen ?

Hallo Cow18,

Vraag was voor de reactie van jouw op 13 oktober 2020, titel Mappenstructuur maken van OneDrive in Excel. De Macro code voor text delen werkt perfect. De link heb ik in middels opgelost door de formule Hyperlink toe te passen. Maar als ik draaitabel maak verdwijnt deze link. Macro code verdwijnt nog altijd als ik het bestand sluit en opnieuw open. Macro run automatisch opstarten, heb ik ook niet kunnen oplossen :( kun jij of iemand anders mij helpen met deze problemen.

Groetjes,

zou je de laatste versie van het bestand waar dit in speelt eens kunnen posten?

Ik heb de code die door Cow18 was geplaatst op dd 13 oktober (zie bijlage), toegepast in Macros. Dat werkt prima, alleen zou ik graag willen dat deze bestand automatisch wordt bijgewerkt met het openen. Dus als ik het bestand open maak, moeten de nieuwe bestanden er bij zitten. Of een " klik" button toevoegen voor het runnen van de macro opdracht.

Ik heb het bestand opgeslagen als Excel werkmap met macro's, dan blijft de code staan met het openen van het bestand. Dus dat probleem opgelost, neem ik aan :)

alvast bedankt,

groetjes

Bijlagen

wil je dan svp de xlsm-versie posten?

Het lukt mij niet het plaatsen van de de sheet met andere versie, krijg fout melding. Ik heb allerlei manieren uitgeprobeerd om macro automatisch te laten starten met het openen van het document. Wie kan mij anders verder helpen?

groetjes!

starten bij het openen, dat doe je in thisworkbook in de macro "Workbook_open", daar stuur je hem naar de macro "m_BS1".

Verder zijn de kolommen anders, dus weet ik niet precies welke kant je op wil.
Ik kan niet thuisbrengen waarom de hyperlinks zouden weg zijn na het refreshen van een draaitabel

Bijlagen

Beste Cow18,

bedankt voor je script. Ik had eerder geen tijd om deze te testen en terugkoppelen. Ik heb het getest, werkt prima alleen zitten er te veel informatie in waardoor het te lang duurt tot dat het overzicht bijgewerkt is. Ik wil deze bepeerken tot 3 submappen i.p.v. 13. Kunnen de submappen gelijk onder de bijhorende hoofmappen, dus op volgorde> Voorbeeld: hoofdmap 1, sub1-sub2 en sub3, hoofdmap2, sub1-sub2-sub3. De losse bestanden hoeven niet mee, wil ik schrappen. En misschien te veel gevraagd :) maar, het zou heel fijn zijn als er filter mogelijkheid is in de kop regel (boven).

alvast bedankt,

groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan