Mappenstructuur verdwenen na importeren van emails in Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesN

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2013
Berichten
16
Ik heb alle emails overgezet van de ene naar een andere computer. Daarbij is de mappenstructuur helaas niet meer zichtbaar op die nieuwere computer. Ik zal dat hier toelichten.

Van een pc met Windows XP en Outlook Express 6.0 heb ik alle emails overgezet naar een laptop met Windows 7 en Windows Live Mail 2012.

Dat heb ik gedaan via een USB-stick, waarop ik handmatig een copie heb gezet van de archiefmap met de DBX-bestanden van alle emails.

Vervolgens heb ik die emails rechtstreeks geïmporteerd in Windows Live Mail. Dat heb ik gedaan via de optie: 'Berichten importeren.' Op die nieuwere computer heb ik nog geen verbinding geïnstalleerd met de internet-provider.

In Outlook Express stonden die emails gesorteerd in een uitgebreide mappenstructuur. In Live Mail staan al die emails nu helaas in slechts één map. Het zijn teveel emails om ze met de hand opnieuw te sorteren over verschillende mappen. Hoe kan ik dit oplossen?

Bedankt voor jullie antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
werken met microsoft outlook (in het office pakket). Je kunt op de oude pc alle bestanden automatisch importeren in microsoft outlook M(O). Dan vanuit MO exporteren en op de nieuwe pc weer importeren.
 
werken met microsoft outlook (in het office pakket). Je kunt op de oude pc alle bestanden automatisch importeren in microsoft outlook M(O). Dan vanuit MO exporteren en op de nieuwe pc weer importeren.
Bedankt. Maar mijn oude pc is niet meer in orde. Dus het is lastig om daar nog iets mee te doen.
 
Inmiddels zie ik de mappenstructuur van mijn geïmporteerde emails wel in Windows Live Mail. Daarbij heb ik hulp gehad van het onderstaande filmpje:
'Outlook Express to Windows Live Mail'
http://www.youtube.com/watch?v=vXk_NLO9xoc

Het bleek dat ik in Windows Live Mail bovenaan op 'Beeld' moest klikken en daarna moest ik daar rechtsboven klikken op 'Opslagmappen.'

Toen moest ik links klikken op 'Opslagmappen', toen op 'Geïmporteerde map' en vervolgens moest ik klikken op de onderliggende map die heet: 'Locale map'.


Toen moest ik links bovenaan met rechts klikken op de map: 'Ongelezen emails.' En vervolgens moest ik daar klikken op 'Alles markeren als gelezen.'

Ik ga nu nog controleren of de mappenstructuur juist wordt weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan