mappy maps gebruiken in allegro

Status
Niet open voor verdere reacties.

marti901

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Berichten
411
Ik ben al een tijdje bezig met allegro. Nu zag ik op internet dat mensen bijvoorbeeld mappy gebruiken voor het maken van maps voor hun spel. Nu ben ik al 2 uur aan het zoeken geweest op google maar kan er niet over vinden hoe ik mijn maps aan mijn spel kan toevoegen.

Dus weten jullie misschien hoe ik een met mappy gemaakte map in een allegro spel kan krijgen??

alvast bedankt
 
Je kan beter vragen of iemand weet wat 'allegro' is voordat je specifiek gaat doen. Succes.
 
Wat heeft dat voor zin ik neem aan dat als iemand niets weet van allegro dat ze me niet gaan helpen
 
heb de lib geïnstalleerd maar al ik een map probeer te laden zegt hij elke keer dat hij hem niet kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
dan zoekt ie waarschijnlijk op een andere plaats..
 
plaatje enzo vind hij er wel gewoon en heb meerdere plekken geprobeerd. Maar ik weet ook niet wat de laad functie van die lib is wat ben van alles te gekomen op internet.

Dus al iemand mij een voorbeeld kan geven van hoe dat moet kan het helpen.

Hoe ik het nu probeer.
[CPP]#include <allegro.h>
#include "mappyal.h"

int main()
{
allegro_init();
install_keyboard();
set_color_depth(16);
set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED,640,480,0,0);

BITMAP *buffer = create_bitmap(640,480);

bool fullscreen = false;

MapLoad("Test.fmp");

while(!key[KEY_ESC])
{
if(key[KEY_F4])
{
MapDrawBG(buffer,0,0,0,0,0,0);

if (fullscreen == false)
{
set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT,640,480,0,0);
fullscreen = true;
}
else if (fullscreen == true)
{
set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED,640,480,0,0);
fullscreen = false;
}

blit(buffer,screen,0,0,0,0,640,480);

clear_bitmap(buffer);
}

}

destroy_bitmap(buffer);

return 0;
}
END_OF_MAIN()
[/CPP]
 
Laatst bewerkt:
Misschien het volledige bestandspad gebruiken in plaats van alleen de bestandsnaam?
 
Ik heb nog nooit gehoord van Allegro maar als je een map probeert te laden maar niet gevonden wordt kan het misschien komen omdat je alleen een bestandsnaam opgeeft in plaats van een volledig bestandspad? Het is maar een idee maar het komt er op neer dat je gewoon moet debuggen om te zien waar het precies misgaat.
 
Alle andere plaatjes en zo vind hij wel in die map dus ik denk het niet.

Maar toch bedant
 
Leg uit wat je probleem precies inhoud. Dit is onduidelijk.
 
Om het simpel te zeggen.
Hoe krijg ik maps die ik met mappy heb gemaakt in mijn spel?
 
Ik heb het opgelost. er was niet bij gezegd dat je de mappyal files in de header en c++ file moest zetten alleen dat ze in de project map moesten.
 

Bijlagen

  • oplossing.jpg
    oplossing.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 71
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan