• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mapstructuur in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter ffk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
oeps ... hyperlinks maken lukt perfect, maar wel 1 probeel , als ik erop klik dan krijg ik de volgende melding : " Het opgegeven bestand kan niet worden geopend" .
Weet iemand hoe dit komt ?

Thx !

Al iets gevonden , maar begrijp niet hoe dit komt ....
Als ik de volgende macro laat lopen, komt er steeds een vraagteken achter de bestandsnaam.... dat is dus het probleem, maar hoe komt dit, hoe kan ik dit vermijden ?

thx !

Sub mapstruktuur()
'zie excel tips in office forum
Dim sq As Variant
Shell "cmd /c Dir H:\data\F\*.* /s /b > H:\Data\lt.txt"

Application.Wait DateAdd("s", 20, Now) 'doe macro 20 sec wachten
Open "H:\Data\lt.txt" For Input As #1
sq = Split(Input(LOF(1), #1), vbLf) '" ") 'vbCrLf)
Close #1
ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(1, 1).Resize(UBound(sq)) = WorksheetFunction.Transpose(sq)
End Sub

Het tekstscheidings teken klopt niet; de juiste staat er achter als commentaar. Je moet dus deze regel gebruiken:
Code:
sq = Split(Input(LOF(1), #1), vbCrLf)

Bedankt octafish ! inderdaad zo lukt het wel .... maar opnieuw een ander probleem .... fiew , ben wel echt een dummy hoor .... nu krijg ik volgende melding : " Fout 13 , typen komen niet met elkaar overeen" ....

Sub mapstruktuur()
'zie excel tips in office forum
Dim sq As Variant
Shell "cmd /c Dir W:\07_0001\02_WN\03_IW\02_Regio\07_YM\Ontwerp\Kennisbeheer Ontwerp\*.* /s /b > W:\07_0001\02_WN\03_IW\02_Regio\07_YM\Ontwerp\Kennisbeheer Ontwerp\lt.txt"

Application.Wait DateAdd("s", 5, Now) 'doe macro 20 sec wachten
Open "W:\07_0001\02_WN\03_IW\02_Regio\07_YM\Ontwerp\Kennisbeheer Ontwerp\lt.txt" For Input As #1
sq = Split(Input(LOF(1), #1), vbCrLf)

Close #1
ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(1, 1).Resize(UBound(sq)) = WorksheetFunction.Transpose(sq)
End Sub

nog even zitten zoeken .... loop vast op de laatse submap ' Kennisbeheer ontwerp ' ....
daar loopt het mis , als ik die weg doe lukt het wel. Teveel karakters ? Zoja, hoe los ik dit het best op ?

Aangezien het om een DOS-commando gaat heeft de macro problemen met gescheiden mapnamen. Zet maar eens een onderliggend streepje tussen Kennisbeheer_Ontwerp en probeer dan eens opnieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan