Beste mede forumers,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Binnenkort moeten mijn collega en ik weer salarisbrieven uitdraaien. Dit gaat om heel Nederland.... en dus om een paar 1000 mensen. Het mergen is geen probleem (voldoende ervaring mee inmiddels), maar nu is het probleem dat ik de totaalbestanden wil splitsen in losse documenten (dit lukt ook nog, dankzij dit forum ben ik een hele handige macro rijker), maar nu wil ik graag dat de marco de bestanden opslaat op personeelsnummer/ naam (personeelsnummer wordt gebruikt als kenmerk in de brief).
De marco die ik nu heb slaat de documenten wel apart op en noemt deze 1, 2, 3, maar dit moet dus op personeelsnummer. Daarnaast maakt deze marco 2 pagina's aan terwijl ik maar 1 pagina heb waar de brief opstaat. Het liefst wil ik ook dat de brieven opgeslagen worden op een shared folder.
Ik heb ooit wel informatica gehad, maar helaas bleek visual basic voor mij abracadabra en snap ik er tot op heden nog steeds weinig van. Alhoewel ik nu wel meer de programeercode begin te begrijpen, maar het wijzigen van een macro naar een marco die voor mij bruikbaar is zit er helaas niet in.
Misschien dat 1 van jullie me verder kunnen helpen? Bijgevoegd de programeercode die ik nu gebruik.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Binnenkort moeten mijn collega en ik weer salarisbrieven uitdraaien. Dit gaat om heel Nederland.... en dus om een paar 1000 mensen. Het mergen is geen probleem (voldoende ervaring mee inmiddels), maar nu is het probleem dat ik de totaalbestanden wil splitsen in losse documenten (dit lukt ook nog, dankzij dit forum ben ik een hele handige macro rijker), maar nu wil ik graag dat de marco de bestanden opslaat op personeelsnummer/ naam (personeelsnummer wordt gebruikt als kenmerk in de brief).
De marco die ik nu heb slaat de documenten wel apart op en noemt deze 1, 2, 3, maar dit moet dus op personeelsnummer. Daarnaast maakt deze marco 2 pagina's aan terwijl ik maar 1 pagina heb waar de brief opstaat. Het liefst wil ik ook dat de brieven opgeslagen worden op een shared folder.
Ik heb ooit wel informatica gehad, maar helaas bleek visual basic voor mij abracadabra en snap ik er tot op heden nog steeds weinig van. Alhoewel ik nu wel meer de programeercode begin te begrijpen, maar het wijzigen van een macro naar een marco die voor mij bruikbaar is zit er helaas niet in.
Misschien dat 1 van jullie me verder kunnen helpen? Bijgevoegd de programeercode die ik nu gebruik.
Code:
Sub Splitter()
' splitter Macro
' Macro created by Doug Robbins to save each letter created by a mailmerge as a separate file.
Dim Letters As Integer, Counter As Integer
Dim DocName As String, sDoc As String
sDoc = "Brief "
Letters = ActiveDocument.Sections.Count
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
Counter = 1
While Counter < Letters
DocName = sDoc & LTrim$(Str$(Counter))
ActiveDocument.Sections.First.Range.Cut
Documents.Add
Selection.Paste
ActiveDocument.Sections(2).PageSetup.SectionStart = wdSectionContinuous
ActiveDocument.SaveAs FileName:=DocName, FileFormat:=wdFormatDocument, LockComments:=False, _
Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
EmbedTrueTypeFonts:=False, SaveNativePictureFormat:=False, _
SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:=False
ActiveWindow.Close
Counter = Counter + 1
Wend
End Sub
Laatst bewerkt door een moderator: