• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marcro werkt niet in Excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoOxfam

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
14
Hallo iedereen,

Ik ben voor het goede doel een Excell met een macro aan het maken.
In 1 sheet heb ik 2X maal private sub's. De 2de kan ik uitvoeren als ik op Run klik.
De eerste private sub worksheetSelection kan ik niet uitvoeren als ik op Run klik.
Ik heb m'n macro's ingeschakeld en m'n document is "vertrouwd". Ik snap niet waarom. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?
Excell 2007

Super bedankt van het goede doel ;-),
Guido

Code:
1) Private Sub WorksheetSelection_Change(ByVal Target As Range)
    If (ActiveCell.Column = 8)  Then
       ActiveCell.Offset(0, 1).Value = "Afgesloten"
    End If
    End Sub

Code:
2) Private Sub Workbook_open()
    MsgBox "Welkom "
    End Sub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de eerste macro staat een fout in de eerste regel
(en in de tweede regel kunnen de haakjes achterwege blijven).
Als de code in orde is, behoren beide macro's te werken zonder dat je ergens op klikt.
En dat doen ze ook (zie de bijlage).
 
Waarde van een cel wordt getest bij het selecteren, niet bij het verlaten...

Inderdaad dikke merci, die code werkt. Wel een beetje bizar, ik kan deze code nog altijd niet debuggen (zal wel Microsoft zijn zeker ;-) Ik wil de waarde van de cell testen bij het verlaten van een cell, met
Private Sub WorksheetSelection_Change(ByVal Target As Range) lukt dit niet.
De waarde van de cell wordt pas getest als ik de cell selecteer en niet als ik deze blijkbaar verlaat (na het intikken van de waarde wil ik deze waarde testen).
Enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Groeten,
Guido
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt (of eigenlijk: helemaal niet ;) )
Je schrijft dat je een cel wil testen.
OP WAT wil je die testen? Op een ingevulde waarde, op de opmaak, of nog wat anders?
Als dat bekend is, kan wellicht een beter antworrd worden gegeven.
 
Gebruik hiervoor het WorkSheet_Change ipv SelectionChange. Deze werkt na Enter terwijl SelectionChange pas werkt bij het aanklikken van een andere cel.
 
Dikke merci voor de hulp, vanwege het goede doel. Hopelijk lukt de rest nu vlotjes...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan