Marges comboBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo lui :)

Simpele vraag :

Kan ik de (Linker)marge van een combobox aanpassen ?
Ik las ergens iets over een combobox.leftmargin property, maar echt wijzer word ik er niet van.

De tekst staat te dicht op de kantlijn, vind ik lelijk en ik kan er niet van slapen hahahaha
Ideeen ?

Groeten : Jeroen

LeftMargin stelt de linker ruimte in van het tekstvak als je een optie hebt gekozen; deze instelling heeft dus niks te maken met de kolombreedte in de lijst. Ik raad je derhalve de extra zware Valdisperts aan ;)

LeftMargin stelt volgens mij de linker ruimte in van het tekstvak BINNEN de control, in dit geval een combobox.

In access 2010 zit de optie er wel in bij de properties. Helaas zit ik thuis met 2010 en kan ik het niet testen in 2003.

Zou de syntaxis zoiets moeten zijn als de naam van mn combobox "onderdeel" heet ?

Code:
Onderdeel.leftmargin 0,05
?

Michel, ik heb Oxazepam genomen, werkt beter ;)

In 2003 kun je weinig doen met keuzelijsten; in ieder geval niet de marges instellen. Ik zou zeggen: geef het op... Of stuur een mailtje naar Bill :D

Jeee wat valt me dat tegen van Access zeg, het ziet er echt niet uit zo helemaal tegen die kantlijn, Maarja ik zal me moeten berusten geloof ik hahaha.

En dat mailtje naar Microsoft ga ik zeker doen ;)

je zou 1 of meer spaties links toe kunnen voegen aan het gedeelte dat je laat zien.
als je combobox gekoppeld is aan de volgende query:
Code:
select id, " " & [TekstVeld] from table1
Dan wordt het id geselecteerd terwijl je in je combobox " Tekst" ziet.
Code:
select [TekstVeld], " " & [TekstVeld] from table1
Kan natuurlijk ook.

Wat ik maar aan wil geven: de waarde die je ziet en selecteert is niet de waarde die door wordt gegeven aan de combobox control.

Combobox property ColumnWidth zet je op 0cm, dan wordt het eerst veld onderdrukt. In het eerste voorbeeld is dat het ID veld. De rest krijgt dan de breedte van ListWidth.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan