Marges op 2e pagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjoef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, ik heb een word document waar via een userform een vrije tekst ingevuld kan worden. Op de 1e pagina is de marge van de koptekst ivm een tabel 0 cm. Als nu de vrije tekst groter wordt komt er een 2e pagina bij waar de tekst dan teveel aan de bovenkant staat. Ik wil dus als er een 2e pagina bij komt de marge van de koptekst op een cm of 2 hebben. Iemand enig idee?

JoZ

Marges op pagina

Hallo,

Je kunt dat op 2 manieren doen. Je kunt bij de paginainstellingen andere marges instellen voor de tweede en volgende pagina. Alles vanaf pagina 2 en verder krijgt dan een andere marge.

Een andere manier is om secties aan te brengen. In een sectie kun je alles opnieuw instellen. Zie dat meer als een Word document binnen een Word document. Als optie 1 werk, zou ik 2 niet doen. (teveel onderhoud)

Succes

Laatst bewerkt:
Hallo, allereerst bedankt voor je reactie. Optie 1 heb ik geprobeerd maar dat krijg ik niet aan de praat. waarschijnlijk doe ik iets fout. Is het een probleem om in het kort te zeggen hoe ik het precies moet doen?

JoZ

Versie 2010. En alvast bedankt.

JoZ

Laatst bewerkt:
Hoi,

Waar EasyLearning denk ik op doelde met de eerste manier, is op de de volgende wijze:

In je Word document, op het tabblad Pagina-indeling, staat een drop-down menu voor marges. Hierbij kan je onderaan Aangepaste marges... kiezen, waarbij weer (bijna) onderaan staat Toepassen op:. Als je hier "Vanaf dit punt" kiest, zou je het moeten bereiken, maar dan moet je denk ik al wel een bestaande tweede pagina hebben. Hoe dit in een code verwerkt kan worden, geen idee.

Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal de juiste insteek; op het tabblad <Pagina-indeling> klik je op het kleine knopje rechtsonder in het blok <Pagina-instelling>. Dan klik je op het tabblad <Indeling>, en vink je <Eerste pagina afwijkend> aan.

Bijlagen

• Pagina-instelling.png
    Pagina-instelling.png
    37,8 KB · Weergaven: 378
Michel, dan krijg ik het nog steeds niet voor elkaar. Ik wil op de eerste pagina een Bovenmarge van 0 cm en op de eventuele vervolg pagina (hangt af van de hoeveelheid vrije tekst of er een tweede pagina bij komt) een bovenmarge van ongeveer 4 cm. Ik kan dat niet oplossen met dat vinkje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan