• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Marges

Status
Niet open voor verdere reacties.

KJH

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Berichten
18
Als ik een Excel-bestand open op mijn eigen pc, dan blijkt dat dit bestand uit 2 pagina's bestaat. Aan de rechterkant verschijnt een blauwe gestippelde lijn die het eind van de eerste pagina aangeeft. Alles rechts daarvan hoort bij pagina 2.

Als ik hetzelfde bestand op een andere pc open, dan past alles ineens op 1 pagina. Het gedeelte wat in het bovenstaande geval rechts naast de blauwe gestippelde lijn staat, en dus bij pagina 2 hoort, past nu ineens op pagina 1.

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met marges die je ergens in kan stellen. En dan bedoel ik niet de marges van het bestand, mar de marges die het systeem standaard gebruikt. Weet iemand hoe je dit in kan stellen, zodat deze marges op verschillende systemen hetzelfde staan? Is dit een standaard instelling in Excel zelf, of is het misschien een printer-intelling? Of heeft het te maken met het standaard papierformaat van de default printer?
 
Dit heeft vermoedelijk te maken met de aangesloten printer. Je kunt bij paginainstelling aanpassen aan 1 bij 1.
 

Bijlagen

  • eenbijeen.jpg
    eenbijeen.jpg
    80,4 KB · Weergaven: 49
Ja klopt. Het blijkt in ieder geval aan de printer te liggen. Als ik die printer van het andere systeem om mijn systeem als default printer instel, gaat het wel goed. Ik kan alleen nergens vinden welke instellingen zijn. Ik heb alle opties van de 2 printers bekeken, maar kan niet vinden waar het aan ligt. Is dit wel iets wat je in kan stellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan