Als ik een Excel-bestand open op mijn eigen pc, dan blijkt dat dit bestand uit 2 pagina's bestaat. Aan de rechterkant verschijnt een blauwe gestippelde lijn die het eind van de eerste pagina aangeeft. Alles rechts daarvan hoort bij pagina 2.
Als ik hetzelfde bestand op een andere pc open, dan past alles ineens op 1 pagina. Het gedeelte wat in het bovenstaande geval rechts naast de blauwe gestippelde lijn staat, en dus bij pagina 2 hoort, past nu ineens op pagina 1.
Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met marges die je ergens in kan stellen. En dan bedoel ik niet de marges van het bestand, mar de marges die het systeem standaard gebruikt. Weet iemand hoe je dit in kan stellen, zodat deze marges op verschillende systemen hetzelfde staan? Is dit een standaard instelling in Excel zelf, of is het misschien een printer-intelling? Of heeft het te maken met het standaard papierformaat van de default printer?
Als ik hetzelfde bestand op een andere pc open, dan past alles ineens op 1 pagina. Het gedeelte wat in het bovenstaande geval rechts naast de blauwe gestippelde lijn staat, en dus bij pagina 2 hoort, past nu ineens op pagina 1.
Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met marges die je ergens in kan stellen. En dan bedoel ik niet de marges van het bestand, mar de marges die het systeem standaard gebruikt. Weet iemand hoe je dit in kan stellen, zodat deze marges op verschillende systemen hetzelfde staan? Is dit een standaard instelling in Excel zelf, of is het misschien een printer-intelling? Of heeft het te maken met het standaard papierformaat van de default printer?