• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maro aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonsie01

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2015
Hallo allemaal
Ik heb op dit forum een macro gebruikt en iets aangepast en deze werkt omdat mijn kennis van VBA minimaal is de vraag of deze aangevuld kan worden met de melding "maak verbinding met het .... Netwerk"als er geen verbinding is met dit netwerk en zodoende de opgegeven map niet kan vinden ?
de macro is
HTML:
Sub opslaan()
Dim stPath As String
With Sheets("Voorblad")
    stPath = "K:\AL Noord\Opzichters\TD"
    stPath = stPath & "Project_ " & .Range("e6").Value & ""
    With CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        If Not .FolderExists(stPath) Then .CreateFolder stPath
    End With
    ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=stPath & "Project_ " & .Range("e6").Value & ".xlsm"
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Graag codetags gebruiken aub.
Wat heeft de msgbox voor zin als de map wordt aangemaakt als het niet aanwezig is.
Volgens mij moet er zo te lezen ook nog een backslash geplaatst worden op:

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs stPath & "[COLOR=#0000ff]\[/COLOR]Project_ " & .Range("e6").Value & ".xlsm", 52

Graag codetags gebruiken aub.
Wat heeft de msgbox voor zin als de map wordt aangemaakt als het niet aanwezig is.
Volgens mij moet er zo te lezen ook nog een backslash geplaatst worden op:

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs stPath & "[COLOR=#0000ff]\[/COLOR]Project_ " & .Range("e6").Value & ".xlsm", 52

Hallo HSV

Ik bedoel hiermee dat dit bestand door meerdere personen gebruikt wordt en als ze niet op het bedrijfsnetwerk zitten en dan opslaan als gebruiken dat een msgbox de melding geeft dat de map niet gevonden kan worden en dat ze verbinding moeten maken met het bedrijfsnetwerk.

Volgens mij klopt er niet zo veel van. Wat staat er in E6? Ik denk de naam van het bestand. Of is dit de nieuwe mapnaam? Dan klopt de SaveAs volgens mij niet.

Doe er anders even een voorbeeldje bij.

Nb. Als er om codetags gevraagd wordt dan graag de codetags gebruiken ipv de de htmltags. (is nogal onleesbaar nu)

Ik zou denken "zet het bestand op het netwerk", dan zitten ze er op.

@VenA, stond dit bericht al op opgelost?

@HVV,

Ik denk het niet. Als ik iets in een opgelost draadje plaats dan is het een aanvulling of een mogelijke verbetering. Lijkt mij hier niet echt van toepassing;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan