Masonry en Safari probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertvansoest

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Berichten
16
Beste allemaal,

Zoals ik in een ander topic al aangaf ben ik de laatste tijd bezig geweest met de ontwikkeling van een nieuw portfolio (www.geertvansoest.nl).

Om de verschillende projecten (hompage) en elementen (andere pagina's) naast en onder te plaatsen heb ik gebruik gemaakt van Masonry (zie: masonry.desandro.com).
Tot zover alles naar wens en vrijdag heb ik mijn site ook 'officieel' online gegooid.
Ik ben echter nog een schoonheidsfoutje tegen gekomen wat ik graag wil verholpen.

In Safari (en alleen in Safari!) is de marge van de 'echte content' aan de bovenkant op de homepage (en alleen op de homepage!) namelijk groter dan bij de andere pagina's (zie de rode lijn op de afbeelding), terwijl hij onderaan kleiner is. Ik heb al van alles geprobeerd, maar heb de oorzaak niet kunnen vinden.
Iemand die me verder kan helpen?
Het lijkt wel of hij de padding van de '#portfolio .content' op de homepage daar twee keer toekent aan de bovenkant.

marge.jpg

Groetjes,
Geert
 
Laatst bewerkt:
MM, door dit masonry word ik er niet veel wijzer van, maar volgens mij ligt het hier aan:
Code:
class="content masonry"
daarbij moet je i.p.v padding-bottom eens kijken wat je met de bottom functie kan doen.
 
Het probleem is inmiddels opgelost. De "container" had een procentuele padding. Alleen waar alle browsers bij alle percentages de breedte als basis nemen is Safari de enige die uitgaat van de hoogte (bij de top- en bottom-padding). En omdat de totale hoogte op de homepage veel hoger is dan bij de andere pagina's was daar de afstand aan de bovenkant groter dus ook groter. Ik het opgelost door de afstand via jQuery te berekenen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan