Beste helpers,
Ik ben bezig met een Framework/CMS voor mijn studie alleen deze wil ik graag heel licht laten draaien en nu zit ik met het volgende probleem...
Stel ik wil een menu maken met oneindigveel trappen zie voorbeeld:
Dit is allemaal het probleem niet gewoon een parent_id of iets meegeven aan het item om zo de sub's te zoeken
Alleen hoe kan ik deze dan het beste aan een query gaan toevoegen want wanneer je bijvoorbeeld naar de personeels leden gaat doormiddel van een while() functie worden er heel veel query's uitgevoerd zie voorbeeld:
Over = 1 query
Het team = 2 query's
Programmeurs = 6 query's
Totaal = 9 query's (als het er al nie meer zijn)
Hoe kan ik dit probleem nu oplossen want je kan wel nagaan dat dit namate er meer data komt je gewoon exteem veel query's krijgt die je eigenlijk misschien wel kan voorkomen.
Alvast bedankt
Michael
Ik ben bezig met een Framework/CMS voor mijn studie alleen deze wil ik graag heel licht laten draaien en nu zit ik met het volgende probleem...
Stel ik wil een menu maken met oneindigveel trappen zie voorbeeld:
Code:
- Home
- Over
Het bedrijf
Het team
Programmeurs
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Designers
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Managers
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
Personeelslid
- Contact
Alleen hoe kan ik deze dan het beste aan een query gaan toevoegen want wanneer je bijvoorbeeld naar de personeels leden gaat doormiddel van een while() functie worden er heel veel query's uitgevoerd zie voorbeeld:
Over = 1 query
Het team = 2 query's
Programmeurs = 6 query's
Totaal = 9 query's (als het er al nie meer zijn)
Hoe kan ik dit probleem nu oplossen want je kan wel nagaan dat dit namate er meer data komt je gewoon exteem veel query's krijgt die je eigenlijk misschien wel kan voorkomen.
Alvast bedankt
Michael