Massa query probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Beste helpers,

Ik ben bezig met een Framework/CMS voor mijn studie alleen deze wil ik graag heel licht laten draaien en nu zit ik met het volgende probleem...
Stel ik wil een menu maken met oneindigveel trappen zie voorbeeld:
Code:
- Home
- Over
	Het bedrijf
	Het team
		Programmeurs
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
		Designers
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
		Managers
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
			Personeelslid
- Contact
Dit is allemaal het probleem niet gewoon een parent_id of iets meegeven aan het item om zo de sub's te zoeken
Alleen hoe kan ik deze dan het beste aan een query gaan toevoegen want wanneer je bijvoorbeeld naar de personeels leden gaat doormiddel van een while() functie worden er heel veel query's uitgevoerd zie voorbeeld:

Over = 1 query
Het team = 2 query's
Programmeurs = 6 query's
Totaal = 9 query's (als het er al nie meer zijn)

Hoe kan ik dit probleem nu oplossen want je kan wel nagaan dat dit namate er meer data komt je gewoon exteem veel query's krijgt die je eigenlijk misschien wel kan voorkomen.

Alvast bedankt

Michael

Ik denk dat dit best wel een leuk stukje leesvoer voor je is. Wel even een avondje voor gaan zitten om het door te lezen, het is nogal een lap tekst :)

» Linkje

Edit:

Naar deze was ik ook opzoek. Denk dat je met deze 2 links wel een eind verder moet komen.

» Linkje 2

Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt :thumb: dit is inderdaad wat ik zocht en nu ik het zo bekijk valt het kwartje gewoon alles selecteren en vervolgens dus verwerken in een nieuwe array die het op de juiste volgorde zet dat moet me wel lukken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan