Master of Slave?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Hallo,

Ik heb een nieuwe harddisk gekocht en wilde deze in mijn computer erbij plaatsen. Nu bleek alleen dat de IDE kabel die verbonden was aan de originele harde schijf beetje lastig gedraaid was, waardoor ik IDE kabels van de Master en de Slave moest omdraaien. Weet iemand of er verschilt tussen de twee IDE kabels is?
Omdat op één van de kabels Master staat en op de andere Slave, terwijl ik de Master IDE kabel op de Slave hardeschijf heb aangesloten.

Euhm..is het nog duidelijk wat ik bedoel??! Ik vraag me dus gewoon af of er verschil is tussen de Master en de Slave IDE kabel?!

Nee hoor,dit heeft alleen met de jumpertjes te maken en dus niet met de kabels.

Let wel op dat je de rode kant van de kabel op 1 zet

Hmm..gek genoeg heb ik toch de kabeltjes moeten verwisselen. Daarvoor moest ik wel eerst de harde schijven omwisselen...maar goed, de computer start nu weer op enzo.
Nu moet ik alleen nog even een manier vinden om de nieuwe harde schijf te formateren ofzo. Even kijken of er hier ergens een stukje over te vinden is!

Zo, en dat is ook opgelost. Eigenlijk is dat best wel gemakkelijk, een nieuwe harde schijf erin zetten. Dus tis gekkenwerk om dat door een winkel te laten doen. Want daar vragen ze er al snel 15 euro voor.

Ohja, dat formateren en opdelen in partities heb ik gewoon in XP gedaan zoals hier ergens beschreven staat en dat ging gemakkelijk, goed en snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan