master of slave?

Status
Niet open voor verdere reacties.

malelom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
4
ik heb een 2e hands pc gekregen die al een poos niet meer goed werkt, poosje geleden is de hd stuk gegaan en een nieuwe in gezet, sindsdien werkt de pc slecht.

nu zag ik dat de hd op 1e slave stond en de cd op 2e master, dit heb ik verandert door dat bruggetje achterin de hd anders te zetten en in de bios de hd op 1e master te zetten. volgens mij zou dit nu goed moeten zijn maar als de pc opstart dan krijg je dat windows xp scherm een poosje, dan een tiental sec. een zwart scherm dan een blauwe flits en dan reboot ie weer. ik krijg hem ook niet aan de gang vanaf een windows cd ondanks dat ik dit wel correct in heb gesteld in de bios.

wie o wie helpt me?:(
 
Hoi.

Je hebt toch wel de cd-rom op slave gezet, en de connectors ook omgedraait delaatste in de master en de midelste in de slave dan zou het moeten werken.

Moda
 
ik heb nu de hd en de cd op 1 kabel gezet, de hd op de middelste en de cd aan het einde. aangesloten op ide1 op het moederbord
gevolg is dat de bios de hd en de cd niet kan vinden:confused:
 
Hoi,

Je had toch de hd als master gezet dus die moet als laatste en je cd-rom zal je als slave moeten zetten d.m.v. een jumper achterop.

Modag
 
Modag zei:
Hoi,

Je had toch de hd als master gezet dus die moet als laatste en je cd-rom zal je als slave moeten zetten d.m.v. een jumper achterop.

Modag


ok dit werkt nu prima, ik moest idd nog die jumper omzetten. nu gaat opstarten mooi snel alleen krijg ik voordat ie normaal naar windows zou gaan ff 2 sec een zwart scherm en dan een halve sec een blauw scherm en dan reboot ie weer van voren af aan.
 
Hoi,

Mischien is het verstandig als het lukt om xp opnieuw te installeren.
Zal je in de bios de cd-rom als first boot moeten zetten .

Modag
 
cdrom staat als first boot in de bios maar hij zegt dan dat er geen bootable cdrom inzit, terwijl die cdrom al meerdere malen is gebruikt om windows te installeren.

edit: nu de hd en cd goed staan ingesteld krijg ik geen bericht meer dat er geen bootable cdrom inzit, hij gaat als een speer door naar het scherm waar ik kan kiezen voor veilige modus etc. ook als ik hier de laatst bekende werkende configuratie aanklik krijg ik ff dat xp beginscherm en dan is het einde verhaal.

edit 2: probleem is opgelost, bleek dat de windows op een dvd stond en het geen dvd speler is die in die pc zit sorry voor deze domme fout mensen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan