master of slave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is niet interessant.... HDD is altijd master.... alles wat je in het andere slot steekt [CD/DVD speler] is altijd slave..... [zitten geen jumpers op, is CS]

ow ok, dankuwel :D is voor een firmware update van mijn dvd brander omdat hij een power calibration error geeft en volgens opzoekwerk scheelt dit aan oude firmware

Geeft de brander deze fout in Nero? Mogelijk is de lens vuil.... poetsen met een cleanerdisk kan helpen.... als de laptop uit een koude omgeving kwam, kan het ook condens op de lens zijn, dat gaat dan vanzelf weer over... in het ergste geval is de drive gewoon kapot...... Met firmware heeft dit naar mijn gevoel weinig te maken..... hij deed het voordien toch goed?
Soms kan het ook een hickup in Nero zijn, probeer dan een ander branderprogramma......

Geeft de brander deze fout in Nero? Mogelijk is de lens vuil.... poetsen met een cleanerdisk kan helpen.... als de laptop uit een koude omgeving kwam, kan het ook condens op de lens zijn, dat gaat dan vanzelf weer over... in het ergste geval is de drive gewoon kapot...... Met firmware heeft dit naar mijn gevoel weinig te maken..... hij deed het voordien toch goed?
Soms kan het ook een hickup in Nero zijn, probeer dan een ander branderprogramma......

maar het rare is, ik kan dvd's en datecd's branden maar geen audio cd's

Dan heeft dat niets met die power calibration te maken, heb je niet per ongeluk een beetje vuil, goedkoop of beschadigd schijfje gebruikt....? Probeer eens een CD te branden met Windows Media Player....

bij windows media player geeft hij hetzelfde probleem aan, jah gewoon een error eigenlijk

en bij itunes zegt die dat hij geen brander heeft gevonden.

iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan