Master/Recovery cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deef van Beek

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Beste Allen,

Zit met volgende probleem: Heb vorige week een Laptop EASYNOTE MZ35-200 gekocht. (2e hands) Alles doet het prima had ook 1 Master cd/herstel cd meegekregen. (gemaakt door eigenaar zelf)

Na een aantal dagen besloot ik een totale systeemherstel te doen ivm alle oude bestanden van de oude eigenaar. (Nou zo gezegt zo gedaan)

1 Herstel cd erin gedaan alles draaien maar, op een gegeven moment vroeg deze om een 2e cd (die er dus niet is, kwam ik later erachter)

Wat nu ? ik krijg m ook niet meer terug naar oude, (alt F10, alt F11 werkt allen bij nieuwe laptops)

wat is de beste zet die ik nu kan zetten ? Waar kan ik een herstel cd branden ?

HELPPPP
:confused:

- Oude eigenaar opbellen en vragen of hij nog de 2de cd heeft
- Op internet (marktplaats/helpmij) zoeken naar iemand met de zeflde laptop en vragen of hij deze cd's heeft.
- Kijkn op website van fabrikant of de cd's te koop zijn (vaak rond de 40 euro).

- Windows installeren aan de hand van een OEM cd (waarschijnlijk Windows XP). Die kun je makkelijk lenen van iemand. Vervolgens gebruik je de serial die op de sticker onderop jou laptop staat. Op de website van de fabrikant kun je dan de drivers downloaden.

Hoi !

Origineel setje recovery CD's/DVD's is te verkrijgen bij Packard-Hell.
Alleen vragen ze daar 60 euri's voor, vandaar m'n moedwillige verschrijving.

M.i. het beste: zie aan een XP of Vista- CD/DVD te komen; hetzelfde OS waarvan er een sticker met key op je laptop staat, en daarmee een schone installatie uitvoeren.

Om je verder van dienst te kunnen zijn moeten we weten over welk OS het gaat.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan