master/slave instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
hoi, ik heb een probleem met het branden sinds ik een nieuwe mobo heb.wie weet de volgorde van het master/slave verhaal.Ik heb 2 HD en 1 dvdbrander en een dvd speler.
constant problemen met branden en nu kreeg ik de melding dat ik master/slave instelling moest chekken.
met groet
Jaap

1e schijf als master aan de eerste ide poort, dvd als slave, dvd writer aan de tweede ide poort als master, 2e hdd als slave.

Kontoleer ook dat alles op udma staat in apparaatbeheer bij de controllers.

Kun je in schijfbeheer ook de schijfletters aan je eisen aanpassen.

ik zal even de instellingen controleren, dan geef ik straks een reactie

bedankt alvast

Groet
Jaap

heeft niet geholpen , nu krijg ik een melding over atapi instellingen. wat kan ik hieraan doen

Wanneer krijg je die melding?
Je hebt wel de masters aan de eind van de kabel aangeloten?
Ook de master en slave jumpers op de goede plaatsen?
Eventueel kun je hier, de aspi drivers downloaden.

deze melding krijg ik steeds nadat het branden mislukt is.De dvd spelers geven ook niks neer aan nadat ik er bijvoorbeeld een game opstart,die normaal automatisch op moet starten. Ik snap het niet meer

Je kunt even proberen eerste HD als Master en tweede als slave op eerste IDE poort.
En de dvd drive als master en brander als slave op de tweede IDE poort.

Met twee Harddisk is dit de normale volgorde.

ok zal dit even proberen,maar wat is het atapi vehaal dan

Dat is het protocol voor cd en dvd devices, staat de dma aan in apparaatbeheer? wat ik al eerder vroeg.
Heb je ook de goede chipsetdrivers geinstalleerd?

Maare, voor dvd's kopieëren is de volgorde van mij beter voor de data overdracht, gaan ze niet over dezelfde controller.

moet ik het in apparaatbeheer zoeken bij de controllers,want daar staat alles al op dma

Dan hoeven daar niet verder te zoeken.
Kijk eens met EventVwr.msc in uitvoeren of je daar bij systeem foutmeldingen hebt waar je wat mee kunt.

Heb je ook een cd met de drivers van je moederbord, en deze ook geïnstalleerd?

Ook vergeet ik nog te melden, indien je Nero gebruikt, om deze te upgraden
Tevens zou het handig zijn om je merk en type moederbord op te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan