Masterbooter

Status
Niet open voor verdere reacties.

fubarslayer

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Ik heb momenteel Vista op 1 primaire partitie staan en ga binnenkort Ubuntu eveneens installeren om tot een dualboot te komen. Ik kies bewust voor een dualboot en wil geen virtualbox of wubi.
Ik zou na installatie van beide OS's gebruik willen maken van Masterbooter omdat ik er voor wil zorgen dat als ik in Vista boot de partities van Ubuntu niet zichtbaar zijn en als ik in Ubuntu boot dat dan de partitie van Vista niet zichtbaar is: wederom een bewuste keuze.
Nu heb ik al wat afgezocht maar vind geen oplossing voor volgend probleem: Ik dien Masterbooter te gebruiken vanaf een opstartbare ms-dos cd want ik heb namelijk geen diskettestation maar ik kan mezelf geen opstartbare ms-dos cd, gebaseerd op een opstartbare ms-dos diskette, met daarop Masterbooter maken omdat ik ook geen toegang heb tot een andere pc waar wel een diskettestation inzit.
Ik lijk dus vast te zitten.
Mijn vragen:
- Kan ik op één of andere manier aan een iso geraken voor een opstartbare ms-dos cd met Masterbooter er al in verwerkt?
- Of kan ik op één of andere manier de Masterbooter.exe zelf in de iso van een opstartbare ms-dos cd inwerken?
- Of kan ik op een alternatieve manier of met een alternatief programma exact hetzelfde bereiken als dat wat ik met Masterbooter beoog?
Ik zit er niet mee in om er veel werk in te steken, zeker niet aangezien ik immers op zoek ben naar freewaremethodes of hoogstens aanvaardbare shareware. Masterbooter zal bijvoorbeeld de shareware-versie zijn omdat de beperkingen ervan geen struikelblok vormen voor het door mij beoogde resultaat.
Alvast bedankt...
Grtz.

Ik heb zelf een workaround gevonden:

1) Extract WinMenoram_bootdisk.iso (download deze via http://www.allbootdisks.com/downloads/ISO/AllBootDisks_ISO_Image_Downloads25/WinMenoram_bootdisk.iso) met IZArc (freeware) en pak de floppy_1.44.00.ima uit in een willekeurige map.

Je kan natuurlijk ook stap 1) overslaan door onmiddellijk WindowsME_No_Ramdrive.img te downloaden via http://www.allbootdisks.com/downloa...d50/Diskette Images/WindowsME_No_Ramdrive.img en vervolgens naar stap 2) over te gaan.

2) Open de floppy_1.44.00.ima of de WindowsME_No_Ramdrive.img met WinImage (shareware te gebruiken voor 30 dagen) en verwijder de bestanden SCANDISK.EXE, SCANDISK.INI, SCANREG.EXE en README.TXT aangezien deze niet relevant zijn en er plaats moet gemaakt worden voor de bestanden MRBOOTER.EXE, EFDISK.EXE en MRESCUE.COM (maken deel uit van download via site Masterbooter.com). Inject deze laatste bestanden in de floppy_1.44.00.ima of de WindowsME_No_Ramdrive.img door ze naar het venster van Winimage te slepen.

3) Sla de nieuwe image file (.ima) op.

4) Open ImgBurn (freeware) en kies voor 'Create image file from files/folders' en kies in de tab 'advanced' de tab 'Bootable Disc' en kruis daar het vakje 'Make Image Bootable' aan. Emulation Type is Floppy Disk (1.44MB) en navigeer bij Boot Image naar de net in Winimage aangemaakte nieuwe image file. Kies een bestemming voor de .ISO bij Destination en kies vervolgens voor Build. Kies in nieuw venster voor YES en in volgend venster voor JA.

5) Kies in ImgBurn vervolgens voor 'Write image file to disc' en navigeer bij 'Source' naar de net met ImgBurn aangemaakte .ISO en kies vervolgens voor Write en voilà.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan