Mastermind in javafx

Status
Niet open voor verdere reacties.

informaticagoes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
Berichten
1
Beste programmeurs,

Ik ben op het moment bezig om mastermind in javafx te programmeren. Ik ben al een heel eind op weg.
Er zit alleen een fout in die ik absoluut niet weet te vinden na al aardig wat uurtjes kijken. De fout zit hem in de code voor de checkbox van het spel. ik kan de kleuren op een volgende regel na het checken of de kleurencode juist was, niet meer invoeren. De code die ik heb voor de checkbox is als volgt:
PHP:
 //de knop om te controleren
                      checkbutton = Button {
                        translateX: 100
                        translateY: 600
                        width:150
                        text: "Check code"
                        action: function() {
                                //functie om de code te checken
                                regel1zwart=0;regel2zwart=0;regel3zwart=0;regel4zwart=0;regel5zwart=0;regel6zwart=0;regel7zwart=0;regel8zwart=0;regel9zwart=0;regel10zwart=0;
                                 regel1grijs=0;regel2grijs=0;regel3grijs=0;regel4grijs=0;regel5grijs=0;regel6grijs=0;regel7grijs=0;regel8grijs=0;regel9grijs=0;regel10grijs=0;

                                 if(c1r1.fill == Color.WHITE){c1r1wit = true}
                                 if(c2r1.fill == Color.WHITE){c2r1wit = true}
                                if(c3r1.fill == Color.WHITE){c3r1wit = true}
                                if(c4r1.fill == Color.WHITE){c4r1wit = true}

                                if(c1r2.fill == Color.WHITE){c1r2wit = true}
                                if(c2r2.fill == Color.WHITE){c2r2wit = true}
                                if(c3r2.fill == Color.WHITE){c3r2wit = true}
                                if(c4r2.fill == Color.WHITE){c4r2wit = true}

                                if(c1r3.fill == Color.WHITE){c1r3wit = true}
                                if(c2r3.fill == Color.WHITE){c2r3wit = true}
                                if(c3r3.fill == Color.WHITE){c3r3wit = true}
                                if(c4r3.fill == Color.WHITE){c4r3wit = true}

                                if(c1r4.fill == Color.WHITE){c1r4wit = true}
                                if(c2r4.fill == Color.WHITE){c2r4wit = true}
                                if(c3r4.fill == Color.WHITE){c3r4wit = true}
                                if(c4r4.fill == Color.WHITE){c4r4wit = true}

                                if(c1r5.fill == Color.WHITE){c1r5wit = true}
                                if(c2r5.fill == Color.WHITE){c2r5wit = true}
                                if(c3r5.fill == Color.WHITE){c3r5wit = true}
                                if(c4r5.fill == Color.WHITE){c4r5wit = true}

                                if(c1r6.fill == Color.WHITE){c1r6wit = true}
                                if(c2r6.fill == Color.WHITE){c2r6wit = true}
                                if(c3r6.fill == Color.WHITE){c3r6wit = true}
                                if(c4r6.fill == Color.WHITE){c4r6wit = true}

                                if(c1r7.fill == Color.WHITE){c1r7wit = true}
                                if(c2r7.fill == Color.WHITE){c2r7wit = true}
                                if(c3r7.fill == Color.WHITE){c3r7wit = true}
                                if(c4r7.fill == Color.WHITE){c4r7wit = true}

                                if(c1r8.fill == Color.WHITE){c1r8wit = true}
                                if(c2r8.fill == Color.WHITE){c2r8wit = true}
                                if(c3r8.fill == Color.WHITE){c3r8wit = true}
                                if(c4r8.fill == Color.WHITE){c4r8wit = true}

                                if(c1r9.fill == Color.WHITE){c1r9wit = true}
                                if(c2r9.fill == Color.WHITE){c2r9wit = true}
                                if(c3r9.fill == Color.WHITE){c3r9wit = true}
                                if(c4r9.fill == Color.WHITE){c4r9wit = true}

                                if(c1r10.fill == Color.WHITE){c1r10wit = true}
                                if(c2r10.fill == Color.WHITE){c2r10wit = true}
                                if(c3r10.fill == Color.WHITE){c3r10wit = true}
                                if(c4r10.fill == Color.WHITE){c4r10wit = true}

                                //hier begint het gedeelte voor de kleine cirkels
                                if(k1r1.fill == Color.WHITE){k1r1wit = true}
                                if(k2r1.fill == Color.WHITE){k2r1wit = true}
                                if(k3r1.fill == Color.WHITE){k3r1wit = true}
                                if(k4r1.fill == Color.WHITE){k4r1wit = true}

                                if(k1r2.fill == Color.WHITE){k1r2wit = true}
                                if(k2r2.fill == Color.WHITE){k2r2wit = true}
                                if(k3r2.fill == Color.WHITE){k3r2wit = true}
                                if(k4r2.fill == Color.WHITE){k4r2wit = true}

                                if(k1r3.fill == Color.WHITE){k1r3wit = true}
                                if(k2r3.fill == Color.WHITE){k2r3wit = true}
                                if(k3r3.fill == Color.WHITE){k3r3wit = true}
                                if(k4r3.fill == Color.WHITE){k4r3wit = true}

                                if(k1r4.fill == Color.WHITE){k1r4wit = true}
                                if(k2r4.fill == Color.WHITE){k2r4wit = true}
                                if(k3r4.fill == Color.WHITE){k3r4wit = true}
                                if(k4r4.fill == Color.WHITE){k4r4wit = true}

                                if(k1r5.fill == Color.WHITE){k1r5wit = true}
                                if(k2r5.fill == Color.WHITE){k2r5wit = true}
                                if(k3r5.fill == Color.WHITE){k3r5wit = true}
                                if(k4r5.fill == Color.WHITE){k4r5wit = true}

                                if(k1r6.fill == Color.WHITE){k1r6wit = true}
                                if(k2r6.fill == Color.WHITE){k2r6wit = true}
                                if(k3r6.fill == Color.WHITE){k3r6wit = true}
                                if(k4r6.fill == Color.WHITE){k4r6wit = true}

                                if(k1r7.fill == Color.WHITE){k1r7wit = true}
                                if(k2r7.fill == Color.WHITE){k2r7wit = true}
                                if(k3r7.fill == Color.WHITE){k3r7wit = true}
                                if(k4r7.fill == Color.WHITE){k4r7wit = true}

                                if(k1r8.fill == Color.WHITE){k1r8wit = true}
                                if(k2r8.fill == Color.WHITE){k2r8wit = true}
                                if(k3r8.fill == Color.WHITE){k3r8wit = true}
                                if(k4r8.fill == Color.WHITE){k4r8wit = true}

                                if(k1r9.fill == Color.WHITE){k1r9wit = true}
                                if(k2r9.fill == Color.WHITE){k2r9wit = true}
                                if(k3r9.fill == Color.WHITE){k3r9wit = true}
                                if(k4r9.fill == Color.WHITE){k4r9wit = true}

                                if(k1r10.fill == Color.WHITE){k1r10wit = true}
                                if(k2r10.fill == Color.WHITE){k2r10wit = true}
                                if(k3r10.fill == Color.WHITE){k3r10wit = true}
                                if(k4r10.fill == Color.WHITE){k4r10wit = true}

                                 //de code die de wintext zichtbaar maakt
                                if (c1r1.fill== kleur1 and c2r1.fill== kleur2 and c3r1.fill== kleur3 and c4r1.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r2.fill== kleur1 and c2r2.fill== kleur2 and c3r2.fill== kleur3 and c4r2.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r3.fill== kleur1 and c2r3.fill== kleur2 and c3r3.fill== kleur3 and c4r3.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r4.fill== kleur1 and c2r4.fill== kleur2 and c3r4.fill== kleur3 and c4r4.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r5.fill== kleur1 and c2r5.fill== kleur2 and c3r5.fill== kleur3 and c4r5.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r6.fill== kleur1 and c2r6.fill== kleur2 and c3r6.fill== kleur3 and c4r6.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r7.fill== kleur1 and c2r7.fill== kleur2 and c3r7.fill== kleur3 and c4r7.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r8.fill== kleur1 and c2r8.fill== kleur2 and c3r8.fill== kleur3 and c4r8.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r9.fill== kleur1 and c2r9.fill== kleur2 and c3r9.fill== kleur3 and c4r9.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }
                                else if(c1r10.fill== kleur1 and c2r10.fill== kleur2 and c3r10.fill== kleur3 and c4r10.fill==kleur4){
                                        wintext.visible = true
                                        }

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hiermee weet te helpen.

Bij voorbaat dank,

Een beginnend programmeur.
 
antwoorden is een beetje zinloos
Ik heb iets klaargestoomt elke class moet een nieuwe file zijn maar dat zal je wel weten
laat me weten wat je er van vindt [ter sugestie om op verder te bouwen ][merk de aflijning van kleuren en opdeling naar files op dit zal nadien maken dat je sneller naar een nieuw game zal kunnen gaan].
Code:
package be.helpmij.informaticagoes;

import java.awt.Color;

public class spel {
// maak een combinatie
//maark een array met combinatie die nadien gecontroleert worden
//stel array [lijn][positie]= value(indien ) indien invisible niet ingevuld
//met forloop alle elementen aflopen en zeggen dat ze leeg zij nof welke kleur ze bevatten
}
class combinatie {
	public combinatie(Kleur eu1,Kleur eu2,Kleur eu3,Kleur eu4) {
		// TODO Auto-generated constructor stub
	}
	public boolean iskleur1(Kleur eu1){
		return false;
	}
	public boolean iskleur2(Kleur eu2){
		return false;
	}
	public boolean iskleur3(Kleur eu3){
		return false;
	}
	public boolean iskleur4(Kleur eu4){
		return false;
	}
}

enum Kleur{
	//TODO maak kleuren aan zal je wel weten
	  BLAUW(new Color(0, 255, 255)),
	  GROEN(new Color(0, 255, 255)),
	  ROOD(new Color(0, 255, 255)),
	  GEEL(new Color(0, 255, 255)),
	  INVISIBLE(new Color(0, 0, 0));
	  private final Color value;
	  private Kleur(Color color) {
		// TODO Auto-generated constructor 
	    this.value =color;
	  }
	  public Color getColor() {
	    return value;
	  }
}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan