• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

match index met veel criteria horizontaal en verticaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

teundevries

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Beste,

Voor mijn stage opdracht moet ik een Excel bestand maken met hierin tabellen met berekeningen die weer resulteren in grafieken, wat zich maandelijks automatisch update. Nu is het alleen zo dat sommige cellen verspringen en ik dus (naar mijn idee) gebruik moet maken van de functie index/match. In de bijlage vindt je een voorbeeld bestandje wat ik heb opgesteld (het originele bestand is erg groot)

Hopelijk kan een van jullie mij helpen!

MVG,
Teun de Vries

Teun,

Welk voorbeeld bestandje ?? waarschijnlijk is het bestand grote als 100KB en dan kan je het niet plaatsen.

Beste Gelens,

Heb gekeken, 25 kb. Heb al gemaild naar de webmaster, maar nog geen reactie. kan ik het niet naar jou mailen?
Omdat ik op de pc op mijn stage zit, zal de beveiliging van de server het uploaden tegenhouden.

MVG

Teun,

Het kan ook zijn dat er macro's in het bestand aanwezig zijn. Dan loop je ook tegen een probleem aan.

Kan je het vanavond thuis niet uploaden ?
Ik heb weinig zin om mijn mailadres hier neer te zetten .

Gelens,

Dat is logisch, dat kan ook. Ik wil graag verder met mijn opdracht, maar loop hierop vast. Maar goed, een dagje even met iets anders bezig zijn is ook niet geheel ongewenst. Ik zal hem vanavond thuis uploaden.

Bedankt voor je snelle reacties!

Theun,

Is de opbouw van jouw bestand een verplichte keuze of kan daar og iets aan verandert worden ? Nu komen er elke maand 10 kolommen bij, hierdoor wordt het erg onoverzichtelijk.

Ik ben zo vrij geweest om een andere opzet te maken. Zie het tabje Data.
De nieuwe gegevens worden aan de onder zijde toegevoegd.

Op deze gegevens heb ik een draaitabel gemaakt zodat een analyse eenvoudig te maken is.
De velden kunnen toegevoegd worden, maar ook is het mogelijk om te filteren.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Bijlagen

Helaas,

De lay-out mag niet verandert worden. Deze wordt door een andere afdeling zo aangeleverd en de bedoeling is dat ik mijn formules naar dat bestand link. Zodat wanneer deze een maandelijkse up-date is heeft gehad, er verder niets aan mijn bestand gedaan hoeft te worden. Dat deze de grafieken en tabellen hierdoor automatisch bijwerkt.

Hopelijk is er toch een mogelijkheid.

mvg
Teun

lastig vraagstuk

Eerlijk gezegd niet.

Is de formule die ik zelf onder in de sheet 2 heb gezet niet gewoon te gebruiken? op deze manier zou hij toch iedere cel in die lijst moeten kunnen vinden. ongeacht of er rijen en kolommen bijkomen of weggaan? De cellen moeten overigens niet alleen gevonden worden maar ook nog op elkaar gedeeld worden.

een lastig vraagstuk

Beste,

Een collega kwam met de volgende formule:
=INDEX($D$5:$X$15;(MATCH(E1&G2;$E$1:$X$2;0));(MATCH(($A$5&$C$6);$A$1:$C$15;0)))
Maar wanneer ik deze probeer toe te passen in het bestand wat ik eerder heb ge-upload kom ik nog steeds niet tot de gewenste oplossing. Echter, ik denk wel dat ik er met deze formule erg bij in de buurt kom!

Hopelijk zien jullie wat ik fout doe!

mvg,
Teun

Op basis van de formule van je collega.
Hiermee zijn je bereiken nog niet dynamisch, maar het geeft je misschien een idee om verder te gaan.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan