• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maten berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste snb ;)

@Danny

Heb je mijn suggestie getest ?

Inderdaad ze werkt :D
Ik had een punt gebruikt ipv een komma :eek:

Eind goed al goed.

Hopelijk reageert wimven nog op jouw resultaat.

PS. heb de code ook eens geprobeerd met de suggestie van WIGI en dat gaat dan ook.

Groetjes Danny. :thumb:

Eerst even @ Wim Gielis
Ik geloof jou en Danny onmiddellijk dat het met die cdbl functie zal werken maar met alleen de functie op zich noemen kan ik als pasgeboren jr nog niets. Ik zal er eens induiken wat het betekent. Bedankt in ieder geval dat je me er nieuwsgierig naar maakt ;)

@snb
ik ben met je eens dat in mm werken vaak gebruikelijker is maar wij staan in direkt kontakt met onze klanten die gewend zijn in cm te werken en ook op onze producten staat alles in cm; voor ons maakt het eigenlijk niet uit afgezien dan dat de rest van het programma verder aangepast zou moeten worden.

Je code werkt perfect :thumb:
wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van die 0+ of 1* en waarom kreeg ik de uitkomst niet zonder dat?

Bedankt iedereen.

Je code werkt perfect :thumb:
wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van die 0+ of 1* en waarom kreeg ik de uitkomst niet zonder dat?

Daarmee kan je, net zoals met CInt, Val, CDbl en nog andere functies, tekst omzetten naar een getal. Meer informatie staat er in de helpfunctie van VBA.

De VBA-compiler is vaak slimmer dan een programmeur. Ik laat bij voorkeur de compiler het 'denkwerk' doen.
De compiler leest van links naar rechts. Als het eerste wat de compiler dan tegenkomt tekst is, gaat hij/zij ervan uit dat wat volgt ook tekst is. Als als eerste een getal wordt 'gezien' gaat de compiler ervan uit, dat wat volgt ook getallen zijn. Omdat ik niet beter dan de compiler kan beoordelen of iets een integer, een long, single of double dimensie moet krijgen laat ik dat aan de compiler over. Het enige wat ik doe is ervoor zorgen dat het eerste wat de compiler tegenkomt een getal is, zodat de compiler wat daarna komt als getal beschouwt.
(dit geldt mutatis mutandis ook voor het declareren van variabelen; ook dat laat ik graag aan de compiler over).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan